همدان- حبیب الله موسوی بهار در مراسم تجلیل از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری همدان، گفت: پژوهش و تحقیق نقش موثری در توسعه و پیشرفت جامعه دارد و به هر اندازه علم و دانش جامعه در حوزه های مختلف افزایش یابد سلامت جامعه هم همسو با آن رشد می کند.

تجلیل از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیبب الله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در مراسم تجلیل از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری همدان، ضمن تبریک هفته پژوهش و قدردانی  از زحمات پژوهشگران اظهار کرد: از اوایل دهه ۷۰ تمرین برای پژوهشگری در دانشگاها آغاز و اکنون به مرحله تولید علم رسیده است و پژوهشگران در تولید علم رتبه‌های مناسب به دست آوردند.

وی گفت: امسال تولید علمی دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه علوم پزشکی یکسان شده و این دانشگاه در سال‌های اخیر با شیب تند علمی به دانشکده بوعلی سینا رسید با این وجود  اعضای  هیات امنای دانشگاه باید به تولید علم بیشتری بپردازند تا موجب افزایش و ارتقای سلامت جامعه شوند.

موسوی بهار با اشاره بر اهمیت افزایش ارجاع مقالات نویسندگان افزود: باید بخشی از بودجه پژوهشی برای نویسندگان فعال و بخش قابل توجهی در پروژه‌های مهم در نظر گرفته شود و لازم است هیات امنا مصوباتی در این زمینه داشته باشد؛ همچنین شرکت های دانش بنیان باید برای به خط تولید محصولات تلاش‌کنند و نگاهی هم به سرمایه‌گذاران، داشته باشند.

وی بیان کرد: پژوهش و تحقیق نقش موثری در توسعه و پیشرفت جامعه دارد و به هر اندازه علم و دانش جامعه در حوزه های مختلف افزایش یابد سلامت جامعه هم همسو با آن رشد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با قدردانی از مشارکت اساتید حوزه پژوهش دانشگاه اظهار کرد:  شورای پژوهشی دانشگاه باید با دعوت از صاحبنظران برای تعیین خط مشی‌های مهم تصمیم‌گیری کند و در دو حوزه علوم بالینی و علوم پایه اینت پژوهش‌ها به یکدیگر متصل شوند و مشکلات بالینی‌ها به پایه منتقل شود.

در مراسم نوزدهمین جشنواره تقدیر از پژوهشگران اعلام شد سال گذشته ۶۰۰ مقاله علمی  در نشریان به چاپ رسیده و ۸۵۰ طرح تحقیقاتی هم در حال اجرا است.

لازم به ذکر است دانشگاه علوم پزشکی همدان ۱۶ شرکت دانش‌بنیان دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.