فراخوان دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد ۱۳۹۸ منتشر شد.

انتشار فراخوان دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد
به گزارش قدس آنلاین،   شهرداری مشهد به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ هنرمندان در زیباسازی و ارائه طرح‌های خلاقانه هنر شهری در آستانه سال نو، فراخوان دومین جشنواره هنرهای شهری خانه بهار را منتشر کرد.
رویکردهای جشنواره در این دوره شامل «سراج؛ مشهد شهر زیارت و معنویت»، «فردوسی؛ مشهد شهر خرد»، «بهارانه، مشهد شهر نشاط، امید و زندگی» است.
بخش‌های جشنواره از موضوعاتی پیرامون دیوارنگاره‌ها، احجام و سازه‌های دائم و موقت شهری، هنرهای چندرسانه‌ای، هنرهای محیطی و طراحی منظر، هنرهای نمایشی، جشنواره عکس خانه بهار، پویش مردمی خانه بهار، گل‌آرایی و طراحی فضای سبز، پژوهش‌های هنر شهری، بین‌الملل و میهمان(غیر رقابتی) تشکیل شده است.
شرایط و مقررات کلی شرکت در جشنواره شامل مراجعه به سایت bahar۹۸mashhad.ir و تکمیل فرم شرکت در جشنواره است. همچنین تکمیل فرم شرکت در جشنواره به منزله پذیرش ضوابط و رای هیات انتخاب داوران در تمامی مراحل جشنواره است.
آثار متقاضی شرکت در مسابقه نباید در جایی دیگر اجرا و یا اکران شده باشد و کلیه موارد حقوقی در خصوص رعایت قوانین مالکیت معنوی آثار پیشنهادی به عهده متقاضی بوده و دبیرخانه در هر مرحله‌ای که متوجه عدم رعایت موضوع گردد، ضمن خروج اثر از ادامه فرایند جشنواره، حق اقدام قانونی خواهد داشت. همچنین جشنواره حق استفاده از آثار را در کلیه تولیدات خود خواهد داشت.
اتخاذ تصمیم درباره مسائل پیش‌بینی نشده و یا تغییر شکل اجرایی در صورت نیاز به عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود. معرفی اعضای هیات بازبینی، شورای انتخاب و داوران نهایی، زمان تشکیل جلسات توجیهی با هنرمندان و سایر موارد مربوط از مرجع‌های اطلاع‌رسانی رسمی و سایت جشنواره به اطلاع هنرمندان خواهد رسید. آثار منتخب نیز پس از بررسی کارشناسی و توافق نهایی با هنرمندان ملی طی عقد قرارداد اجرا می‌شوند.
آخرین مهلت ارسال آثار تا دهم دی‌ماه ۱۳۹۷ و بازبینی هیات انتخاب ۱۵ تا ۱۷ دی‌ماه است. اعلام نتایج ۲۲ دی ۹۷ و برگزاری جشنواره و داوری در دو بخش مردمی و تخصصی ۲۵ اسفندماه ۹۷ لغایت ۲۵ اردیبهشت ۹۸ انجام خواهد شد. مراسم اختتامیه نیز خردادماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
مدیریت امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزارکننده این جشنواره است. دبیرخانه جشنواره در کوهسنگی، انتهای خیابان شهید بهشتی، خانه هنرمندان مشهد واقع شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.