توسعه شبکه دسترسی دوچرخه ضرورت فراوان دارد/ مجوزهای تجاری در معابر اصلی، آسیب به حمل ونقل [کلیک و کشیدن برای جابجایی] رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: توسعه شبکه دسترسی به دوچرخه در مشهد در اولویت برنامه‌های حمل و نقل است.

توسعه شبکه دسترسی دوچرخه در اولویت برنامه‌های حمل و نقل قرار دارد
 
به گزارش قدس آنلاین  ، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: همت و تلاش کامیونداران و رانندگان در سال ۶۲ خاطرات زیبایی از همبستگی مردم ایران را تداعی می‌کند؛ این زحمتکشانی که در هشت سال دفاع مقدس به جنگ و به مردم کمک کردند و سه دهه بعد از آن هم همچنان به این مهم مشغولند؛ اما امروز بدلیل خودخواهی رانت خواران و خودروسازان این قشر زحمتکش دچار مخاطرات فراوان شده‌اند.

وی افزود: تغییرات سریع صنعت حمل و نقل با وجود مزایای فراوان حیطه ایمنی را دچار مخاطرات جدی کرده است. لزوم توجه بیشتر به حمل ونقل عمومی از اقدامات اساسی برای بهبود وضعیت ترافیک است، توسعه ریلی نقش کلیدی در کاهش مشکلات ترافیکی دارد، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و انضباط ناوگان نیز امری ضروری است که مسیرهای مجزا و سیستم برقی شبکه ایمن و پاک را باعث می‌شود.

بهاروند گفت: اگر سلسله مراتب شبکه شهری نادیده گرفته شده و شریان‌های اصلی شهر تعدد یابد سبب کاهش اهمیت آن‌ها و مضرات فراوان به شبکه حمل و نقل می‌شود؛ بنابراین مجوزهای تجاری در معابر اصلی از ایرادات بزرگ در این حوزه است.

وی با بیان این مسئله که مدیریت تردد وسایل نقلیه شخصی در مرکز شهر برای مشهد بسیار حیاتی است تصریح کرد: توسعه سیستم‌های انسان محور؛ سیستم‌های دوچرخه به‌دلیل ارزانی و پاک بودن و ایجاد سلامت در شهرهای بزرگ در اولویت‌های حمل ونقل است؛ لذا توسعه شبکه دسترسی دوچرخه ضرورت فراوان دارد.

بهاروند اظهار داشت: روش‌های مختلفی برای مدیریت تقاضای حمل و نقل وجود دارد و یکی از اهم آن تنظیم زمان کاری دستگاه‌های عمومی در شهر است. در سال ۹۰ مطالعاتی در این زمینه برای مشهد انجام شده، اما متاسفانه مسکوت مانده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.