نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی دستوراتی برای حل کمبود واگن صادراتی در خراسان رضوی ارائه کرده است.

نماینده مشهد:وزیر راه برای حل کمبود واگن صادراتی در خراسان‌رضوی دستور داد

 به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگاران در مشهدمقدس اظهار داشت: جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی در زمینه کمبود واگن‌های صادراتی داشتیم؛ در این جلسه نماینده خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی و تعدادی از صادرکنندگان کالا حضور داشتند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به مشکلات صادرات ریلی گفت: این مقوله با چالشی جدی مواجه شده و بیش از سه ماه تاخیر در صادرات را در مشهد داشتیم و گاهی برخی از کالاها برای یک زمان خاص باید ارسال شود؛ برای مثال باید کالای خاصی در زمان خاصی به روسیه ارسال می‌شد که این کار صورت نگرفته بود و خساراتی را متوجه به صادرکنندگان کرده بود.

پژمانفر افزود: علاوه بر این شاهد نوسانات جدی ارزی بودیم و صادرات را تبدیل به یک تهدید کرده بود؛ مشکل واگن برای اعزام کالا مشکلات زیادی را ایجاد کرده است؛ استفاده از واگن لبه دار و روباز مدتی صورت گرفت که البته کار غیراستانداردی است زیرا کالا در معرض رطوبت قرار می‌گیرد و سبب افت کیفیت کالا می‌شود و برند کالای ایرانی را نیز مخدوش می‌کند.
وی ادامه داد: این نگرانی‌ها را به وزیر راه و شهرسازی منتقل کردیم؛ همچنین هفته گذشته جلسه‌ای با خانه صنعت و معدن استان داشتیم، وزیر دستور اکید داد تا مدیرعامل راه آهن حداکثر تلاش را برای حل این مشکل صورت دهد و بار از خراسان رضوی برای صادرات تسهیل شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تصمیمات خوبی برای بالابردن سرانه واگن‌ها برای صادرکنندگان خراسان رضوی در نظر گرفته شده که امیدواریم عملیاتی شود؛ جلسه بسیار خوبی بود و در یک فضای کاری تمامی نقطه نظرات به وزیر راه و شهرسازی منتقل شد و قرار شد این اقدامات از ناحیه راه آهن جمهوری اسلامی برای حل این مشکل صورت گیرد.

پژمانفر گفت: امیدواریم این حل مشکل سبب شود چرخه تولید در مشهد و خراسان‌رضوی روند بهتری پیدا کند؛ وقتی صادرات با مشکل مواجه می‌شود تولیدکننده نیز چرخه تولیدش دچار اختلال می‌شود و به بازار اطمینان ندارد. کالاهای مازاد بر نیاز داخلی باید چرخه تولیدش افزایش یابد تا زمینه صادرات آن فراهم شود.
 منبع: تسنیم
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.