البرز- سرهنگ محمد نادر بیگی از دستگیری اعضای چند باند سارق در استان البرز خبر داد.

دستگیری اعضای چند باند سرقت در استان البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ محمد نادر بیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشستی خبری اظهار کرد: سرقت مسلحانه باندی دو نفره دو روز پیش به اداره پلیس آگاهی گزارش شد که دراین راستا یک دستگاه پژو ۲۰۶ نقره ای پس از خفت گیری به سرقت رفت.

وی با اشاره به اینکه مالک خودرو جهت فروش خودرو خود در سایت دیوار آگهی کرده بود، افزود: دو نفر در تماس با مالک خودرو قصد خرید خودرو را داشتند و با مراجعه به شخص مالک به قصد خرید مسافتی را همراه مالک خودرو طی کرده سپس مالک را تهدید کرده و خودرو را به همراه وی از تهران به گرمدره انتقال می دهند و درنهایت با رها کردن مالک، خودرو را به استان های غربی کشور منتقل می کنند.

سرهنگ نادر بیگی با اشاره به اینکه سارقین به اتهام قتل، زورگیری و سرقت مسلحانه سابقه دار بودند، گفت: سارقین با همین شیوه به تهران بازگشته و به قصد خرید خودرویی دیگر و سرقت آن قصد اقدام داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.

 وی با بیان اینکه متهمین دو جوان ۲۴ و۲۶ ساله هستند تاکید کرد: شهروندان برای خرید خودروهایی که در سایت ها برای فروش آگهی می کنند با افراد خریدار در محل های خلوت و تنها ملاقات نکنند.

دستگیری باند ۶ نفره سارقان منازل در البرز

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در بخشی دیگری از سخنانش به سرقت از منازل اشاره کرد و گفت: تاثیر اینگونه سرقتها بر روی افراد خانواده بخصوص کودکان اثرات روانی زیادی دارد از این رو دستگیری سارقان منازل به صورت ویژه در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفته است.

این مسئول تشریح کرد: باند ۶ نفره سارقین از منازل  از شهرهای غربی به استان البرز آمده اند و از سال ۹۳ فعالیت می کنند، از این سارقین ۱۴ فقره سرقت گزارش شده است که در چندین استان تحت تعقیب پلیس بودند که در نهایت در البرز دستگیر شدند.

وی افزود: این سارقین بیشتر خانه های ویلایی بالای شهر را برای منظور خود انتخاب می کردند و اکثر سرقت از منازل گاوصندوق بود به نحوی که ارزش اموال یکی از سرقت ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و مقداری قابل توجهی دلار بوده است.

سرهنگ نادر بیگی در بخش دیگری از سخنانش به کلاهبرداری ۱۱ میلیارد تومانی یک زن  در استان اشاره کرد و گفت: این متهم ابتدا با  پرداخت وام های خانوادگی کار خود را شروع  می کرد سپس خود را به عنوان کارمند شرکت هواپیمایی معرفی  و اذعان  می کرد سود خوبی از چارترها پرداخت می کند و اینگونه از افراد مختلف جلب اعتماد می کرد.

وی درادامه افزود: این شخص تاکنون به این شیوه از ۳۳ نفر کلاهبرداری کرده است.

دستگیری باند  ۵ نفره سرقت لوازم خودرو در البرز

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه ۵۰ درصد از سرقت ها در البرز مربوط به لوازم خودرو است، گفت: باند ۵ نفره به همراه یک زن اقدام به سرقت ۱۰۰ فقره  لوازم ماشین  از ۱۷ خودرو کرده بود  که این سرقت ها بیشتر در غرب استان البرز رخ می داد چراکه شرایط این مناطق به راحتی امکان مخفی شدن را برای آنها فراهم می کرد.

وی با اشاره به اینکه این باند مدت ۹ ماه در البرز در حال سرقت بودند، گفت: شگرد این سارقین بیشتر صندوق زنی و تخریب شیشه  و سرقت لوازم داخل ماشین بود.

دستگیری اعضای باند هرمی در البرز

این مسئول در بخشی پایانی سخنان خود به دستگیری اعضای باند هرمی اشاره کرد و گفت:به تازگی شرکتی هرمی  فعالیت خود را در شهرستان فردیس آغاز کرده بود که شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام اینکه اعضای این باند ۶نفره با تشکیل یک شرکت کامپیتوری اقدام به جذب افراد از سراسر کشور می کردند، گفت: افراد جذب شده از استان های کشور در حدود  ۲۲۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان در این شرکت هرمی سرمایه گذاری کرده بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.