گیلان- مهدی جعفری گفت: ساخت ۳هزار و ۷۸۵ واحد مسکونی در برنامه سال ۱۳۹۷ استان قرار گرفته است.

ساخت بالغ بر ۳۷۰۰ واحد مسکونی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان ، مهدی جعفری سرپرست اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت:تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان با اختصاص چهارصد میلیارد ریال از محل تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین وزارت راه و شهرسازی ،سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق توسعه ملی،تکلیف پروژه های نیمه تمام و جدید واقع در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرهای استان گیلان مشخص می شود.

وی افزود: پیرو ابلاغ اعتبارات سهم استان گیلان به مبلغ چهارصد میلیارد ریال از محل تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین وزارت راه و شهرسازی،سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق توسعه ملی، اقدامات و پیگیری های گسترده ای در خصوص تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و جدید واقع در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی شهری در قالب تصویب برنامه اقدام مشترک،با تشکیل و برگزاری ستادهای باز آفرینی شهری شهرستانی و استانی در دستور کار قرار گرفته است .

جعفری ادامه داد: همچنین در خصوص فعالیت بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن، اقدامات و پیگیری های لازم با حوزه مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی به منظور شناسایی و اختصاص زمین مناسب در محدوده ها و محلات هدف باز آفرینی شهری به عمل آمد به طوری که توسعه گران بتوانند متعاقبأ از تسهیلات بانکی مربوط به باز آفرینی شهری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: حسب تصمیمات متخذه ساخت ۳هزار و ۷۸۵ واحد مسکونی در برنامه سال ۱۳۹۷ استان قرار گرفته که براین اساس تسهیلات بانکی به صورت ساخت ،خرید و ودیعه مسکن است.

سرپرست اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان اضافه کرد: در تسهیلات ساخت ، برای سازندگان واحدهای مسکونی در کلان شهرها به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ % در سال جاری (۵۰ % نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی ۲ ساله ساخت است که امکان افزایش میزان تسهیلات ساخت تا ۱۱۰ میلیون تومان جهت استفاده توسعه گران حرفه ای به صورتی که مازاد تسهیلات با سود ۱۸% و بدون سپرده خواهد بود میسر است.

جعفری در ادامه با بیان اینکه در تسهیلات خرید از محل صندوق پس انداز یکم برای متقاضیان خرید واحد مسکونی در محدوده ها و محلات هدف در شهر تهران ۸۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان است، افزود: نرخ سود این تسهیلات برای متقاضیان در این مناطق(۶ %) با دوره باز پرداخت حداکثر ۱۲ سال است.

وی افزود: تسهیلات ودیعه مسکن به صورت قرض الحسنه در کلان شهرها ۲۰ میلیون تومان برای هر متقاضی واجد شرایط و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.