بهروز بنیادی گفت: مجلس با کلیات استانی شدن پرداخت یارانه ها موافق است اما تا ساز وکار اجرایی کردن آن مشخص نشود درباره اجرای آن اعمال نظر نخواهد کرد.

مجلس با کلیات "استانی‌شدن پرداخت یارانه‌ها" موافق است

بهروز بنیادی نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در اصلاح بودجه سال ۹۵ قرار بود وزارت کار بر اساس یک ازمون خاص افراد نیازمند را شناسایی کند تا دولت فقط به آنها  یارانه پرداخت کند اما متاسفانه این موضوع به تصویب نرسید و اجرایی نشد. همچنین در بودجه سال ۹۷ نیز موضوعی مبنی بر اینکه اگر تعداد خاصی از افراد در یک روستا نسبت به دریافت یارانه انصراف دهند مبلغ این یارانه ها صرف عمران و آبادی همان روستا خواهد شد نیز مطرح شد اما با اجرای  این موضوع نیز موافقت نشد.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۸ نیز موضوع استانی شدن یارانه ها از سوی دولت مطرح است اما هنوز در مرحله پیشنهاد است و مشخص نیست که سازوکار اجرایی آن از طرف دولت چگونه  است .

بنیادی با اشاره به اینکه  از طریق تحقیقات محلی اطلاعات دقیق و تخصصی تر مورد رصد قرار می گیرد و افراد نیازمند بهتر قابل شناسایی هستند، افزود: از آنجا که مجلس به دنبال رفع تبعیض و ریشه کن کردن فقر در جامعه است با کلیات استانی شدن یارانه ها موافق است اما تا مشخص نباشد که نحوه اجرای چگونه است و منابع ناشی از حذف یارانه های افراد متمکن و ثروتمند که در دهک های بالا هستند و  در حال حاضر نیز یارانه دریافت می کنند در کجا مصرف خواهد شد و استان اجازه خواهد داشت در چه ردیف هایی آنها را صرف کند، نمی تواند نسبت به اجرای ان اعمال نظر کند.

سخنگوی فراکسیون شفاف سازی مجلس ادامه داد: در بودجه سال آینده مبلغ یارانه ها  نیز ثابت و همان ۴۵ هزار و پانصد هزار تومان پیش بینی شده است .

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی اظهار داشت: به احتمال زیاد استفاده از کارت های سوخت از اواخر دی ماه اجرایی خواهد شد و اگرچه درباره سهمیه بندی  سوخت رویه های مختلفی مطرح است اما در حال حاضر استفاده از کارت سوخت به معنای ایجاد سهمیه نیست و صرفا برای جلوگیری از قاچاق سوخت در کشور است .

بنیادی با اشاره به اینکه موضوع گرانی بنزین بار روانی داشته و دولت تصمیمی برای افزایش آن در سال جاری و آینده ندارد اما معتقد اشت مصرف آن باید مدیریت شود،  افزود: کنترل مصرف سوخت به معنای افزایش قیمت نیست از طرفی علاوه بر اینکه قیمت سوخت تا انتهای سال تغییری نخواهد کرد در بودجه سال آینده نیز پیش بینی افزایش قیمت سوخت صورت نگرفته و بنزین بر مبنای همان هر لیتر ۱۰۰۰تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی اظهار داشت: به احتمال زیاد استفاده از کارت های سوخت از اواخر دی ماه اجرایی خواهد شد  و اگرچه درباره سهمیه بندی سوخت رویه های مختلفی مطرح است اما در حال حاضر استفاده از کارت سوخت به معنای ایجاد سهمیه نیست و صرفا برای جلوگیری از قاچاق سوخت در کشور است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.