مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: فاطمه پرتکرار ترین نام دختر انتخاب شده طی ۱۰۰ سال گذشته در خراسان است.

فاطمه ، پرتکرار ترین نام انتخاب شده طی ۱۰۰ سال گذشته در خراسان

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین نیری ظهر شنبه در نشست خبری اظهارکرد: طبق آمار موجود در ثبت احوال این استان طی ۱۰۰ سال گذشته اسم های فاطمه ۴۹۸ هزار و ۷۵۵ مورد، زهرا ۳۴۵ هزار و ۶۲۲ مورد، مریم ۱۶۴ هزار و ۱۳۸ مورد، معصومه ۱۴۴ هزار و ۵۴۳ مورد، زینب ۷۴ هزار و ۳۸۴ مورد به عنوان فراوان ترین نام دختران به ثبت رسیده است.

وی افزود: در همین مدت خراسانی ها نام محمد را با فراوانی ۲۷۶ هزار و ۷۵۲ مورد، علی ۲۲۰ هزار و ۴۱۳ مورد، حسین ۲۰۱ هزار و ۸۰۹ مورد، مهدی ۱۴۶ هزار و ۳۱۴ مورد، حسن ۱۲۹ هزار و ۶۹۷ مورد را برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: سال ۹۶ فاطمه اولین نام پرتکرار در این استان با ۴ هزار و ۵۰۰ انتخاب، زهرا با ۲ هزار و ۸۴۱ مرتبه و حلما با ۲ هزار و ۱۰ مرتبه انتخاب بیشترین نامگذاری ها را داشته اند.

معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی نیز  در ادامه گفت: ۴ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر در این استان واجد  شرایط دریافت کارت هوشمند هستند که تا ابتدای دی  ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار کارت تحویل متقاضیان شده است.

محمدرضا محسنی افزود: همچنین ۸۲ هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل است که صاحبان آن‌ها هنوز مراجعه نکرده اند و پس از گذشت ۶ ماه از عدم مراجعه ابطال خواهد شد.

وی گفت: ۳۴ هزار و ۴۸۴ واقعه ازدواج و ۱۱ هزار و ۷۱۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که میانگین سن ازدواج برای مردان ۲۷/۹ سال و برای  زنان ۲۲/۶ سال بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.