پورسید آقایی گفت: در صحن علنی شورای شهر تهران مصوب شد ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۶ و ۷ مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به اتوبوسرانی اختصاص یابد.

۲۵۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای خط ۶ و ۷ مترو اختصاص یافته است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در حاشیه یکصد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در باره انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اظهار داشت: ‌بر اساس مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد پس از بررسی‌های لازم ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش برسد که پیشنهاد ما این‌ بود که هزار میلیارد تومان آن برای اتوبوس و دو هزار میلیارد تومان آن در بخش مترو هزینه شود که این پیشنهاد به تصویب نرسید.

وی گفت: بنابراین اعضای شورای شهر تهران به تصویب رساندند که ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی هزینه شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چه تضمینی برای اجرای این اوراق مشارکت وجود دارد، تصریح کرد: تضمینی وجود ندارد که بتوانیم این ۳ هزار میلیارد تومان را دریافت کنیم، ولی نهایت تلاش ما این است که از مجوزهای قانونی حداکثر استفاده را ‌انجام دهیم.

پورسید آقایی گفت: اگر این اوراق منتشر شود ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای خطوط ۶ و ۷ مترو اختصاص خواهد یافت و با ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر می‌توانیم ۳۰۰ اتوبوس خریداری کنیم.

وی ادامه داد: اگر این اوراق مشارکت امسال به فروش برسد، سال آینده می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در باره حذف طرح زوج و فرد در تهران اضافه کرد: مطالعات ما در این خصوص تکمیل شده است و بیانگر آن است که طرح زوج و فرد موجب افزایش آلودگی بوده و پیشنهاد خود را به شورای ترافیک مبنی بر حذف‌ زوج و فرد ارائه دادیم که در آن بررسی خواهد شد و تصمیم نهایی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که پلیس با حذف طرح زوج و فرد مخالفت کرده است، گفت: پلیس مخالفت نکرده، ما هم اعلام نکرده‌ایم که این طرح به تصویب رسیده است، بلکه باید زوج و فرد در شورای ترافیک تهران مورد بررسی ‌قرار بگیرد.

پور سید آقایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا پیش از تصمیم نهایی این موضوع را مطرح کردید، گفت: نظر کارشناسی و مطالعات لازم انجام شده است و تصمیم با بنده است که این موضوع را به افکار عمومی ارائه دهم تا مورد بررسی قرار بگیرد و در شورای ترافیک نیز بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شود. تاکنون نیز خیلی از رسانه‌ها موافق و مخالف حذف طرح زوج و فرد بودند و در هفته آینده نیز این موضوع در جلسه شورای ترافیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.‌

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.