خراسان شمالی- حسن پارسی پور گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سند توسعه تعیین اولویت‌های منطقه‌ای است که موجب می‌شود تکلیف کاری مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستاها مشخص باشد.

سند توسعه خراسان شمالی آماده شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، در پی اعلام مهلت ده روزه محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی خطاب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تدوین سند توسعه استان، حسن پارسی‌پور رئیس این سازمان از آماده شدن پیش نویس این سند و ارائه آن به معاونان استاندار و فرمانداران خبر داد و گفت: این سند با جمع بندی نظرات کارشناسی نخبگان و تایید نهایی استاندار، طی روزهای آتی رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سند توسعه تعیین اولویت‌های منطقه‌ای است که موجب می‌شود تکلیف کاری مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستاها مشخص باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری خراسان شمالی، افزود: با توجه به تاکیدات استاندار خراسان شمالی مبنی بر ارائه سند توسعه استان و اعلام مهلت ده روزه، با تلاش های شبانه روزی تمام نیروهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این سند در مدت ۹ روز با نگاه مطالعاتی ارائه شد و فقط نهایی کردن آن باقی مانده است.

پارسی پور خاطرنشان کرد: پیش نویس سند توسعه استان در اختیار فرمانداران قرار گرفت تا در مدت سه روز نقاط ضعف این سند را به ویژه در بخش برش های شهرستانی، شناسایی و برنامه های پیش بینی شده را عملیاتی تر کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار، اکنون با جمع بندی نظرات فرمانداران درصدد کسب نظر دانشگاهیان، فعالان بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و نخبگان استان هستیم و در نهایت با اعلام نظر استاندار، این سند پیش از پایان ماه جاری، نهایی و رونمایی می شود.

پارسی پور با بیان این که در سند توسعه نگاه ها از بودجه محوری به سمت برنامه محوری خواهد رفت، افزود: اگر برنامه های توسعه منسجم باشد، بودجه هم در راستای تحقق اهداف، کمک های شایانی خواهد کرد و از یک سو تنوع دارایی های مادی و انسانی در این استان بالاست لذا نیازمند یک وفاق در منابع هستیم؛ هنر مدیریت و برنامه ریزی این است که حداکثر استفاده را از منابع محدود داشته باشیم، بنابراین نیازمند کادر مطالعاتی قوی با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی هستیم.

وی با بیان این که در سند توسعه استان ظرفیت تمامی بخش ها برای توسعه باتوجه به نتایج مطالعات آمایش سرزمین دیده شده است، افزود: ویژگی های کلان جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان و تدوین سند توسعه شهرستان ها به عنوان دو بخش مهم در این سند دیده شده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.