مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با سیستم گرمایشی مدارس استان اعلام کرد: در حال حاضر ۳۶ درصد مدارس استان که عددی معادل ۱۶ هزار و ۱۵۰ کلاس درس است سامانه گرمایشی استاندارد ندارند و عموماً از نفت سفید، گاز و یا نفت و گاز برای تأمین گرما استفاده می‌کنند.

۱۶۰۰۰ کلاس درس سامانه گرمایشی استاندارد ندارند

خدابنده با اشاره به اینکه از سال ۹۲ در تعداد زیادی از مدارس که نوساز هستند این مشکلات برطرف شده از طرفی در هر سال مبلغی به عنوان اعتبار جهت تجهیز مدارس به سیستم گرمایش استاندارد در نظر گرفته می‌شود که اگرچه رقم خوبی است، اما با توجه به وسعت و پراکندگی مدارس در سطح خراسان رضوی این رقم کفایت نمی‌کند، افزود: در سال جاری حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار برای سیستم گرمایش در نظر گرفته شده و برآورد ما این بود که با این رقم بتوانیم حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ مدرسه را اصلاح کنیم، اما با نوساناتی که در قیمت‌ها ایجاد شد تقریباً ۱۵۰ تا ۱۶۰ مدرسه اصلاح خواهد شد؛ بنابراین اگر قرار باشد اصلاح سیستم‌ها با همین روند و این میزان از اعتبارات انجام شود حدود ۱۰ سال زمان نیاز داریم تا سیستم گرمایشی ۱۶ هزار کلاس درس را در سطح استان اصلاح کنیم.

وی گفت: درخواست ما از دولت و مجلس این است که نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند؛ چرا که از حساسیت بالایی برخوردار است و در بین خانواده‌ها نگرانی‌هایی وجود دارد. خدابنده از مدیران، کادر اداری مدارس، سرایداران و نیروهای خدماتی خواست به توصیه‌های انجام شده در رابطه با استفاده از سیستم‌های گرمایشی توجه کنند.

وی افزود: واقعیت این است وقتی که در یک کلاس یا مدرسه از نفت و بخاری و چراغ استفاده می‌شود این اتفاقات ممکن است رخ دهد، از سوی دیگر نمی‌توانیم بگوییم که مدرسه‌ای دستگاه گرمایشی نداشته باشد؛ بنابراین من به خانواده‌ها و همکارانم توصیه می‌کنم حداقل نکات و مراقبت‌های اولیه را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.