اعتراضات در شهرهای مختلف سودان برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت و استادیوم «الهلال» در شهر «أم درمان» شاهد تجمع معترضان بود.

استمرار اعتراضات در سودان برای پنجمین روز متوالی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، روز یکشنبه (دیروز) پایان مسابقه فوتبال بین تیم‌های الهلال سودان و الأفریقی تونس به صحنه اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی و معیشتی تبدیل شد.

معترضان با راهپیمایی در خیابان‌های اطراف استادیوم نادی‌الهلال شعارهایی علیه دولت سر دادند و نیروهای پلیس نیز برای پراکنده کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شدند و نیروهای پلیس خیابان‌های اصلی را به محاصره درآورده و بیش از ۳۰ کامیون حامل نیروهای امنیتی در منطقه نزدیک به استادیو مستقر شده بود.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در فاصله چهار کیلومتری استادیوم نیز نیروهای امنیتی از عبور نیروهای امنیتی از پل منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری ممانعت کردند.

در همین ارتباط ارتش سودان روز یکشنبه (دیروز) با صدور بیانیه‌ای بر حمایت از فرماندهان ارتش و دستاوردهای ملت سودان تأکید کرد.

در بیانیه ارتش بر حفاظت از امنیت و سلامت شهروندان، ناموس و اموال آنها تأکید شده و آمده است که ارتش با نیروهای مسلح، پلیس و دستگاه امنیت و اطلاعات ملی برای برخورد با معترضان و حفظ سلامت و امنیت شهروندان همکاری خواهد کرد.

بازداشت یکی از رهبران معارض

حزب معارض «الشیوعی» سودان اعلام کرد که نیروهای امنیتی با یورش به مقر این حزب، «مسعود محمد الحسن» دبیر این حزب در خارطوم را بازداشت کرده‌اند.

جنبش معارض «تحریر السودان» در دارفور نیز اتهامات مسئولان سودانی به این جنبش مبنی بر اینکه در پشت عملیات‌های خرابکارانه در کشور قرار دارد، رد کرد.

این جنبش تأکید کرد که اظهارات «صلاح قوش» مدیر دستگاه امنیت و اطلاعات سودان و اتهام‌زنی وی علیه جنبش «تحریر السودان» به رهبری «عبدالواحد محمد احمدالنور» در خصوص اجرای عملیات‌های خرابکارانه و خشونت‌آمیز در کشور، صحت ندارد و بیانگر ضعف و تلاشی بیهوده برای توجیه شکست نظام سودان است.

دامنه اعتراضات مردمی روز گذشته به کردفان شمالی و جنوبی نیز رسید و أم روانه در ایالت کردفان شمالی و الترتر در ایالت کردفان جنوبی شاهد اعتراضات گسترده مردمی بودند.

روز یکشنبه (دیروز) البته خیابان‌های خارطوم پایتخت سودان آرام بود و دانشگاه‌ها و مدارس نیز بنا به دستور مقامات سودان تعطیل شده بود.

طبق گزارش مراجع رسمی سودان تا کنون ۱۰ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند و این در حالی است‌ که «الصادق المهدی» رئیس حزب معارض الأمه شمار کشته‌ها را ۲۲ نفر اعلام کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.