دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا وضعیت امنیت کلی در اروپا را نگران‌کننده توصیف کرد و درباره ضعف این اتحادیه به دلیل گرایش فزاینده به ملی گرایی هشدار داد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا: وضعیت امنیت کلی در اروپا نگران کننده است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، "توماس گرمینگر"، دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی "اوزنابروکر سایتونگ"، درباره ملی گرایی در اروپا هشدار داده و به رویکرد ملی گرایی در اروپا اشاره کرد که این اتحادیه را از درون تضعیف کرده و در این باره گفت: وقتی ما دیگر علاقه‌ای به حل چند جانبه مسائل نداشته باشیم در این صورت یک سازمان و ابزار در اختیار آن به منظور حمایت از ارتقای امنیت بر مبنای همکاری دیگر کم تر جذاب خواهد بود و این وضعیت بالاخره به هزینه از دست رفتن امنیت تمام می شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه وضعیت امنیت کلی در اروپا را نگران کنده توصیف کرده و گفت: بسیاری از بازیگران مهم دیگر قابل پیش بینی نیستند و یک کمبود اعتماد مطلق بین روسیه و آمریکا و دیگر کشورهای غربی وجود دارد. ما باید خطرات نظامی را دوباره مدیریت کرده و آن را مرتفع کنیم.

"گرمینگر" همچنین از خطر تشدید اختلافات و درگیری ها بین روسیه و اوکراین خبر داده و گفت: در حال حاضر هیچ گونه اراده سیاسی برای صلح وجود ندارد. از طرف دیگر هیچ گونه تلاش سیاسی از طرف گروه نرماندی آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه برای حل این بحران وجود ندارد. وی از یک واکنش زنجیره‌ای این بحران و تاثیرات دومینویی آن ابراز نگرانی کرده و از مسکو درخواست کرد که برای حل این بحران اقدامات بیشتری در زمینه آزادی زندانیان اوکراینی انجام دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.