البرز - سرهنگ محمد اقبالی از دستگیری باند ۸ نفره کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی "دستگاه اسکیمر" و باند کلاهبردار "فیشینگ" در البرز خبر داد.

اعضای باند کلاهبرداری با "اسکیمر" و "فیشینگ" در البرز دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتای استان البرز پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه کار پلیس فتا بسیار سخت و پیچیده است، گفت: تمامی پرونده های پلیس فتا حاوی نکات آموزنده ای است که می تواند منبع موثری برای پیشگیری از جرائم باشد.

وی به دستگیری باند ۸ نفره درشهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: شیوه کار این کلاهبردان به اینصورت بود که دو نفر با خودرو ۲۰۶ طعمه های خود را درفضای فیزیکی انتخاب کرده و این افراد را برای خرید خودرو و زمین به سمت کافی شاپی در فردیس هدایت می کردند.

سرهنگ اقبالی در ادامه گفت: در این کافی شاپ وقتی افراد را برای صرف نوشیدنی ترغیب می کردند پس ازدریافت کارت بانکی آنها با استفاده از دستگاه اسکمیر اقدام به کپی کارت کرده و دریک کارت خام اطلاعات آن ها را حک و موجودی حساب را خالی می کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه این باند مخوف با کارگروه ۸ نفره و تجهیزات پیچیده اقدام به کپی کارت های بانکی  ازطریق دستگاه اسکیمر می کردند، گفت: تا کنون ۳ میلیارد تومان از مالباختگان به شیوه کارت کپی یا اسکیمرمبالغی را برداشت شده است.

وی اضافه کرد: دربازرسی ازمحل فعالیت این افراد، ۲ دستگاه پرینتر مخصوص برچسب روی کارت های بانکی مشابه بانک های رایج درسطح کشور به همراه تعداد زیادی کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه جعلی و مسروقه کشف شد.

سرهنگ اقبالی خاطرنشان کرد: این افراد بعد از کپی کردن کارت ها اقدام به خرید طلا می کردند و هیچ رد  وشکی نیز برای طلافروش به جا نمی گذاشتند.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه با کارهای اطلاعاتی پیچیده پلیس فتا ۸ نفر درشهریار، تهران و فردیس و برخی مناطق استان البرز دستگیر شدند، گفت: از این باند تعداد زیادی دستگاه اسکیمر، تجهیزات الکترونیکی، گوشی هوشمند، لپ تاپ و مقادیر زیادی طلا و تجهیزات نظامی مانند دستبند، شوکر، چاقو و افشانه کشف شد.

 وی افزود: تاکنون ۳۰۰ مالباخته در این خصوص شناسایی شده اند.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری فیشینگ

رئیس پلیس فتا استان البرز در بخش دیگری از سخنانش از دستگیری اعضای باند کلاهبردار فیشینگ در استان البرزخبرداد و گفت: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک و رمز دوم را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه‌های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزارهای الکترونیکی ارتباطات هستند، گفت: اعضای این باند با طراحی یک سایت جعلی وتبلیغ  وفروش سلاح سرد کاربران را به سمت خود سوق داده و برای ورود به سایت تقاضای مبالغ متفاوت می کردند.

سرهنگ اقبالی در پایان گفت: این کلاهبرداران، کاربران را برای سفارش خرید به درگاه جعلی برده و پس از ازدریافت اطلاعات شخصی حساب آن ها را خالی ‌می‌کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.