در بازار هیاهوی انتشار اخبار در فضای مجازی، خبری مبنی بر کتک خوردن دانش آموز کلاس پنجم در یکی از بهترین مدارس استان قزوین در منطقه دو منتشر شد که در پی این خبر، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه ای عنوان کرده است: مدیر واحد آموزشی هرگونه اقدام به تنبیه بدنی دانش آموز را تکذیب کرده است.

آموزش و پرورش: اگر تنبیه بدنی اثبات شود ضمن برکناری مدیر برخورد قانونی نیز صورت می‌پذیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این روزهای پرهیاهو و داغ فضای مجازی و تبادل و انتشار اخبار از هر جا و گوشهای از استان قزوین و دنیا توسط فعالان، روز گذشته خبری مبنی بر «کتک خوردن دانش آموز کلاس پنجم در یکی از بهترین مدارس استان قزوین در منطقه دو» در فضای مجازی و برخی از کانالهای تلگرامی منتشر شد که در پی انتشار آن، عکس العملهایی را از سوی فعالان و مخاطبان به همراه داشت.

در بخشی از این خبر و در شکایت از مدیر مدرسه امام صادق (ع) آمده است که :«آیا آموزش و پرورش دیگر بینش و جذب نیروهایی در شان مدارس عاجز است؟ یقینا بر هیچ کس پوشیده نیست که در رسالت اصلی آموزش و پرورش در مرحله اول تزکیه و تربیت دانش آموزان و پس از آن تعلیم و تربیت است؛ مایه تاسف است که در یک واحد آموزشی که به نام مقدس امام صادق (ع) مزین گریده است فرزندان ما می بایست نظاره گر و شنونده الفاظ زشت و توهین آمیز و تنبیه فیزیکی و رفتار ناشایست مدیر مدرسه شان باشند؟ 

این کانال تلگرامی همچنین در بخشی بیان کرده است: «بعد از گذشت ۲۰ روز هنوز آموزش و پرورش استان هیچ واکنشی به این موضوع نداشته است».

در پی انتشار این مطلب و پیگیری ماجرا، با پیگیری‌های خبرنگار قدس آنلاین، سیدعلی بی نیاز مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین جوابی‌های را منتشر کرد که متن آن به شرح  زیر است:

در پی انعکاس خبر تنبیه بدنی دانش آموز پایه پنجم یکی از مدارس ناحیه ۲ قزوین توسط مدیر مدرسه در فضای مجازی استان، پس از پیگیری موضوع، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه مذکور بیان داشت: این مسئله مربوط به یکماه گذشته است اما تاکنون شکایت کتبی از طرف اولیای دانش آموز به این اداره ارائه داده نشده است و مدیر واحد آموزشی نیز هرگونه اقدام به تنبیه بدنی دانش آموز را تکذیب کرده است.

محمدرضا رسولی مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ قزوین  گفت: از مدیر دبستان و همچنین ولی دانش آموز طی نامه کتبی درخواست شده تا امروز چهارشنبه ۹۷/۱۰/۵ در اداره آموزش و پرورش حضور یافته و بعد از بررسی و استماع توضیحات طرفین، صحت و سقم خبر تنبیه بدنی به آگاهی عموم خواهد رسید.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ قزوین افزود: در صورت اثبات تنبیه بدنی این دانش آموز از سوی مدیر دبستان، ضمن برکناری مدیر برخورد قانونی لازم نیز صورت می‌پذیرد.

گفتنی است بر اساس تاکیدات مکرر از طرف وزارت آموزش و پرورش در قالب بخشنامههای متعدد هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان ممنوع است و با افراد متخطی برخورد شدید انجام میشود.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین».

بی نیاز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در صورت مشاهده تنبیه فیزیکی دانش آموزان توسط مدیران و معلمان با آنها برخورد جدی می کند، بیان کرد: برای بررسی موضوع صحت تنبیه بدنی و فیزیکی دانش آموز مدرسه ناحیه دو، رئیس اداره عملکرد ارزیابی و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش از ابتدای صبح امروز در آموزش و پرورش ناحیه دو حضور پیدا کرد تا موضوع را بررسی کند و اگر موضوع تنبیه صحت داشته باشد قطعا مدیر مدرسه برکنار می‌شود و با او برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ بررسی رئیس اداره عملکردارزیابی و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم که به محض اطلاع، موضوع را اطلاع رسانی میکنیم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین در پاسخ به چگونگی انتشار عکس زخمی شدن دانش آموز مدرسه ناحیه دو در فضای مجازی گفت: براساس نظرات، علت زخمی شدن صورت دانش آموز این است که یکی از دانش آموزان مدرسه به صورت دانش آموز چنگ انداخته است.

به گزارش قدس آنلاین، با بررسی موضوع تنبیه فیزیکی دانش آموز یکی از مدارس ناحیه دو استان قزوین باید دید که آیا واقعا چنین موضوعی صحت دارد و آیا برخی از مدیران مدارس به خود اجازه میدهند که با برخوردهای نامناسب و فراموش کردن رسالت اصلی خود، سیستم تعلیم و تربیت را زیر سوال ببرند؟

گفتنی است خبرنگار قدس آنلاین، پیگیر اطلاعات دقیق تر این موضوع است که در آینده ای نزدیک محتوای آن به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.