وزیر خارجه آلمان در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد، با استقرار و توسعه این موشکها در خاک اروپا مخالفت کرد.

مخالفت آلمان با استقرار موشک‌های هسته‌ای میان برد آمریکا در اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان «منع موشک‌های هسته ای میانبرد» (INF) با استقرار این موشک‌ها در خاک اروپا مخالفت کرد.

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با خبرگزاری آلمان که امروز چهارشنبه منتشر شده گفته است: « اروپا در هیچ شرایطی نباید به محلی برای مذاکره در زمینه  توسعه تسلیحاتی تبدیل شود. استقرار موشک‌های میانبرد جدید در آلمان می‌تواند نارضایتی فراوانی را به دنبال داشته باشد.»

ماس در مورد اتهام نقض پیمان  منع موشکهای میانبرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا متوجه روسیه کرده است، تاکید کرد: «توسعه دادن تسلیحات هسته‌ای هم واکنشی کاملا غلط خواهد بود. سیاست دهه ۱۹۸۰ کمکی به پاسخگویی به پرسش‌های دنیای مدرن نخواهد کرد.»

دونالد ترامپ در ماه اکتبر گذشته، روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای متهم کرد و گفت که به دلیل رفتارهای روسیه، واشنگتن را از این پیمان خارج می‌کند. این درحالیست که مسکو این اتهامات را بی‌اساس خوانده و خواستار ارائه شواهد موثق در خصوص این ادعاها شده است. واشنگتن تا کنون شواهدی مبنی بر نقض مفاد پیمان INF از جانب روسیه ارائه نداده است. روسیه همچنین ناتو را متهم کرده که با استقرار سامانه دفاعی در رومانی این پیمان را نقض کرده است.

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد»، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا، به این پیمان پایبند می‌ماند، اما «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرده هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.