همدان- سید سعید شاهرخی گفت: از عوامل موثر در توسعه استان همدان تولید و صادرات است که باید همه تولیدکنندگان افق کلانی را برای صادرات خود به کشورهای هدف برنامه ریزی کنند.

 رونق تولید استان با هدف‌گذاری یک میلیارد دلار صادرات در یک سال

به گزارش قدس آنلاین، سید سعید شاخرهی استاندار همدان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان همدان اظهار کرد:  به دلیل  اهمیت صادرات در توسعه استان، امسال یک میلیارد دلار افق صادراتی را تعیین کردیم که با تلاش و همت همه تولیدکنندگان در همه عرصه‌های تولیدی محقق خواهد شد؛ این مقدار صادرات هم دور از ذهن نیست چرا که سال گذشته استان همدان ۸۶۱ میلیون‌دلار صادرات داشته است.

وی افزود: وضعیت موجود و آنچه امروز در دسترس ماست نباید رضایت دهیم و قطعا هدفمان را در سالهای آتی افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه دولت به غیر از حمایت از تولید و تولیدکنندگان فکر نمی کند، افزود: بنیه قوی استان همدان از سالهای دور شکل گرفته و اگر اتفافی در استان قرار است بیفتد کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

شاهرخی تاکید کرد: اعتقاد و  باور دارم که باید بسترساز توسعه با تولید روز افزون و صادرات باشیم. برای تحقق این هدف هم  پشتیبانی کاملی از فعالان اقتصادی و تجار استان در برنامه ریزی استانداری همدان تدوین شده است و انتظار داریم که همه فعالان این عرصه سطح صادرات استان همدان را در سال جاری به یک میلیارد دلار برسانند.

در این مراسم از صادرکنندگان فعال سفال، کشمش، محصولات غذایی، سیمان و کلینکر، ظروف آشپزخانه، لبنیات، رزین و پلی استر و محصولات کشاورزی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.