همدان- علی اصغر زبردست گفت: اگر مشکلاتی داخلی کشور در حوزه اقتصاد به شکلی صحیح مدیریت و تدبیر نشود اقتصاد کشور به مشکلات سخت درمانی مبتلا می‌شود که ضربه سختی به تولید و صادرات وارد می کند.

 مشکلاتی اقتصادی کشور به ۲بخش داخلی و خارجی مرتبط است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی استان همدان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به فعالان اقتصادی داخلی است و اگر به درستی تدبیر نشود چالشی بزرگ را فراروی فعالان اقتصادی کشور به پیروی از آن استان همدان قرار می‌دهد که دیگر تولید و تولیدکننده نمی‌توانند کمر راست کنند و استوار به اشتغال و خودکفایی کشور کمک کنند.

وی گفت: هر چند مشکلات متعددی پیش روی تولید استان و تولید کنندگان کشور قرار دارد اما با این وصف همچنان تولید کنندگان استان سعی دارند چرخ تولید از حرکت نیاستد و به نوعی با تدبیر خود بی تدبیری حوزه اقتصاد کشور را مدیریت می کنند.

وی افزود: بحث مشکلات بیرونی اقتصاد کشور به تحریم و فشار از بیرون مربوی است اما بخش دیگر و مهم مشکلات داخلی است که باید حل شود  به طوریکه اگر حل نشود اقتصاد و تولید نمی تواند روی پای خود بایستد.

زبردست خاطرنشان کرد: با وجود فشارهایی که به کشور وارد می شود فعالان اقتصادی آمادگی انجام کارهای بزرگی را دارند و به نظر می رسد مسئولان کشور کمتر به این موضوع توجه دارند اگر دولت نخواهد ارز را تک نرخی کند همه بیچاره می شوند و نمی توان با این وضعیت اقتصادی کشور را مدیریت کرد.

زبردست تاکید کرد فساد اقتصادی بخش مهم آن عامل داخلی دارد و تا حدودی تحریم ها برای تجار مشکل ایجاد کرده است که با تدبیر حل می شود. نباید بی تدبیری اقتصاد داخلی به مسایل خارجی ربط دهیم یعنی مشکلات کشور در حوزه اقتصاد ۲ دسته است داخلی و خارجی که داخلی اگر مدیریت فشار خارجی تاثیر کمی بر وضعیت داخل خواهد داشت.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.