البرز- پیمان بضاعتی‌پور گفت: یکی از اهداف توسعه فضای سبز کم کردن فاصله کرجِ امروز با باغشهر گذشته است.

۳۰۰ هکتار به کمربند سبز کرج اضافه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، پیمان بضاعتی پور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر سرانه فضای سبز برای هر شهروند کرجی ۲۲/۵ مترمربع است که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم این میزان به ۳۵ مترمربع برسد.

وی با اشاره به سابقه باغشهری کلانشهر کرج، افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بر اساس رسالت ذاتی، مجموعه فعالیت هایی را برای مصون ماندن و سالم ماندن درختان و ریه های شهر کرج انجام می دهد که مجموعه این اقدامات در جهتی است که فاصله کرجِ امروز با باغشهر گذشته کمتر شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج حفظ درختان کاشته شده و تلاش در جهت پرورش آن ها را از درختکاری مهمتر دانست و اضافه کرد: همه مسئولان و نهادهای مرتبط و مردم باید همان‌طور که درخت می‌کارند، در حفظ و نگهداری از آن ها نیز کوشا باشند.

بضاعتی پور در ادامه با تاکید بر اینکه علی رغم کمبود منابع آبی، نمی ‌توان فضای سبز را از زندگی شهری حذف کرد، تصریح کرد: فضای سبز یک نیاز اساسی است چرا که اکسیژن اصلی ‌ترین نیاز جامعه بشری و تمامی موجودات است و کاشت درخت موجب تولید اکسیژن و تصفیه هوا می ‌شود.

این مسئول ابراز کرد: در چنین شرایطی باید به سمتی حرکت کنیم که از گونه‌های مقاوم و با نیاز آبی کمتر در ایجاد و توسعه فضای سبز شهری استفاده کنیم .

وی خاطر نشان کرد: در حال حاض در طرح های افزایش سرانه فضای سبز و کاشت عرصه های جدید شهری در این سازمان، به مقوله گونه های مناسب و سازگار با اقلیم منطقه که خواهش های اکولوژیکی کمتری داشته و نیاز به آبیاری مداوم ندارند توجه ویژه ای می شود.

بضاعتی پور در بخش دیگری اجرای طرح کمربند سبز را یکی از اقدامات مهم زیست محیطی با هدف مقابله با پدیده‌های تاثیرگذار در آلودگی محیط زیست و ریزگردها عنوان کرد و گفت: با پیگیری و رایزنی های انجام شده عملیات اجرایی کاشت درخت در فرودگاه پیام و رادیو بعثت در حال انجام است که روند پیشرفت پروژه مذکور مطلوب بوده و بر این اساس تا پایان سال جاری ۳۰۰ هکتار دیگر به کمربند سبز کرج اضافه می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.