مازندران- شهرام جعفری از آمادگی ۶ تیم خارجی برای حضور در مسابقات کشتی جام شهید هاشمی نژاد خبر داد.

جام شهید هاشمی‌نژاد با حضور ۶ تیم خارجی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جعفری رئیس هیئت کشتی شهرستان بهشهر عصر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در اداره ورزش و جوانان بهشهر به قطعی بودن حضور ۵ تیم خارجی اشاره و اظهار کرد: از طریق فدراسیون کشتی از کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و ترکمنستان برای شرکت در این مسابقات دعوت شده است.

وی با اعلام اینکه این مسابقات در رده سنی جوانان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ۳۰ استان متقاضی و پیگیر شرکت در این دوره از مسابقات بودند و به علت محدودیت تنها ۱۵ استان کشور در این دوره حضور خواهند داشت.

کشتی گیران جوان ۲۷ دی به بهشهر می آیند

رئیس هیئت کشتی بهشهر با اشاره به اینکه شانزدهمین دوره مسابقات جام شهید هاشمی نژاد ۲۷ و ۲۸ دی ماه در سالن شهید هاشمی نژاد بهشهر برگزار می شود، یادآور شد: این مسابقات طی ۱۰ سال گذشته بصورت بین المللی برگزار شد.

جعفری در پاسخ به سوال قدس آنلاین که برگزاری این مسابقات در بهشهر چه تاثیری در روند گرایش جوانان به کشتی داشته است؟ توضیح داد: شاهد استقبال خوبی از سوی ورزش دوستان هستیم بطوریکه در مسابقات رده پایه خردسالان و نونهالان در سطح باشگاه های بهشهر بیش از ۱۵۰ کشتی گیر وزن کشی کردند.

وی اضافه کرد: در زمینه فنی نیز جوانان بهشهری طی چند سال اخیر بیش از ۱۰ مدال آسیایی و جهانی در رده های مختلف کشتی کسب کردند.

رئیس هیئت کشتی بهشهر در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین خاطرنشان کرد: تغییرات شکل گرفته در راس فدراسیون کشتی خللی در برگزاری مسابقات ایجاد نکرد و با برنامه مدون در حال اجرای مقدمات برگزاری مسابقات هستیم.

پیش بینی استقبال ۵ هزارنفری از جام شهید هاشمی نژاد

همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر نیز در پاسخ به سوال قدس آنلاین که چه راهکارهایی را در پیش گرفته اید که این جام به سرنوشت جام شهید ناطق نوری مبتلا نشود، گفت: با تلاش همکارانمان در وزارت ورزش و با اشتیاقی که از سوی مردم بهشهر وجود دارد تمام توان خود را بکار می گیریم تا این جام برای همیشه ماندگار بماند.

محمدرضا دارابی از پخش زنده استانی این مسابقات خبر داد و یادآورشد: سه اقامتگاه برای تیم های داخلی و خارجی و کمیته اجرایی مسابقات درنظر گرفته شده است.

وی هزینه برگزاری مسابقات را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام و دغدغه اصلی برگزاری این مسابقات را مشکلات اعتباری خواند و از متولیان استانی و شهرستانی خواست توجه ویژه ای به این جام بین المللی داشته باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بهشهر از حضور بیش از ۵ هزار نفر برای تماشای این مسابقات خبر داد و یادآور شد: ظرفیت سالن شهید هاشمی نژاد تنها ۲۵۰۰ نفر است و با توجه به اینکه این مجموعه ورزشی در سال ۹۴ به بهره برداری رسیده است بدنبال احداث سالن جدید نیستیم و اتمام پروژه های نیمه کاره اولویت ماست.

دارابی اضافه کرد: امکاناتی فراهم شد تا علاقمندانی که نتوانستند وارد سالن شوند از طریق تلویزیون شهری مسابقات را پیگیری کنند.

وزیر ورزش به بهشهر می آید

وی به حضور وزیر ورزش در این دوره از مسابقات اشاره و جوایز مسابقات را ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۵۰ دلار برای نفرات اول تا سوم اعلام کرد.

دارابی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین از برگزاری جلسات بین بخشی با حضور شهرداری و سازمان گردشگری خبر داد و افزود: در این جلسات تلاش می کنیم از پتانسیل مسابقات در راستای توسعه صنعت توریسم بهره ببریم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.