شهردار مشهد گفت: فناوری ما را از بن‌بست‌های توسعه مشهد عبور خواهد داد.

فناوری ما را از بن‌بست‌های توسعه مشهد عبور خواهد داد
به گزارش قدس انلاین ، محمد کلایی در مراسم افتتاح مرکز نوآوری شهری که در چار سوق هنر پارک کوهسنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با دو مسئله مواجهیم که از آنها گریز نداریم؛ مسئله اول این است که فناوری جزء اصلی حل مسائل مهمی که ما با آنها در مدیریت شهری مواجهیم، است؛ مسائلی همچون ترافیک، فساد، حاشیه نشینی و... .
وی ادامه داد: مسئله دوم این است که فناوری به عنوان یک ابزار مهم برای توزیع پنج متغیر اصلی اجتماع یعنی قدرت، ثروت، دانش، ارزش و زیبایی است. چگونگی توزیع این پنج متغیر اصلی در سالیان گذشته و در حداقل دو قرن اخیر به صورت شتابان وابسته به فناوری بوده، اما به نظر می‌رسد مسئله ابزار توزیع بودن برای فناوری به دوران بلوغی از خود رسیده  و الان باید فناوری را ابزار تولید این پنج متغیر مهم در اجتماع بدانیم. 
شهردار مشهد تصریح کرد: بنابراین از یک طرف فناوری ابزاری برای حل مسائلی است که ما با آن مواجهیم و از طرفی فناوری چگونگی تولید ابر متغیرهای مهم اجتماعی را برای ما روشن و فراهم می کند. اگر این دو را بپذیریم نمی توانیم مدیریت شهری را به نحو مطلوب داشته باشیم مگر اینکه جایی متمرکز و با قدرت زیاد با همت عالی به  رابطه مدیریت خودمان  با فناوری بپردازد.
کلایی خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری شهری را برای این ایجاد کردیم که رابطه مدیریت شهری را با فناوری سامان دهد، هدف اصلی ما این است. جهت‌گیری‌هایی هم  که در ایجاد مرکز داشتیم مبتنی بر این فلسفه اساسی بوده است. اگر این دو را بپذیریم و رویکرد مسائل خودمان را هم در کنار آنها قرار دهیم و این را هم بپذیریم که فرایند تغییرات و تحولات فناوری به سمتی است که باید پاسخگوی موضوعات طبیعت محور و انسان محور باشد، طبیعتا باید به سمتی برویم که فناوری علاوه بر نقشی که در گذشته ایفا می‌کرده و نقشی جاافتاده‌تر است، پاسخگوی مسائل علوم انسانی هم باشد. این آن چیزی است که علاوه‌بر هدف اصلی به عنوان هدف جانبی اما مهم ما در مرکز نوآوری شهری قرارداده شده است.
وی افزود: در چرخه‌ای که در مرکز نوآوری شهری طراحی شده، حوزه فین‌تک حائز اهمیت است؛ حوزه‌ای که در شهری مثل  مشهد کمبود آن را احساس می‌کنیم و تمرکز روی آن می‌تواند شتاب رشد ما را بالاتر ببرد. از همکاران می‌خواهم روی خلاقیت‌ها و توسعه در این حوزه تمرکز کنند. 
شهردار مشهد گفت: من فکر می‌کنم همانطور که فناوری ما را از بن‌بست‌های توسعه که درحال حاضر در مشهد با آنها مواجهیم عبور خواهد داد و این بن‌بست‌ها را خواهد گشود، این حوزه می‌تواند نقش جدی در این زمینه ایفا کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.