همایش توسعه و امنیت شهرستانهای مرزی خراسان رضوی روز چهارشنبه با حضور اعضای شورای تامین و فرماندهان مرزبانی این استان در مشهد برگزار شد.

همایش توسعه و امنیت شهرستانهای مرزی خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در این همایش گفت: در مجموعه استانداری مولفه های مختلف در بخشهای امنیتی، قضایی و انتظامی خراسان رضوی احصا شده اند.

محمدحسین صالحی 'شرایط امنیتی کشورهای همسایه به ویژه افغانستان واثرات آن بر مرزهای کشور، وجود ۲۵۰ هزار اتباع مجاز و ۷۰ هزار تبعه غیرمجاز در خراسان رضوی، وجود سلاح و مهمات غیرمجاز، گروههای تندرو، تهدیدات تروریستی و حاشیه نشینی' را به عنوان مهمترین مولفه های امنیتی این استان برشمرد.

وی ادامه داد: برای ارتقاء امنیت در مرزهای خراسان رضوی باید برنامه ویژه داشته باشیم که تهیه و تدوین آن در دستور کار است و در جلسات کارشناسی روز مولفه های امنیتی کار می شود.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: همایش امروز نیز با دو محور امنیت و توسعه در مرزها برگزار شده است. جایی که توسعه نباشد به ویژه در مناطق مرزی امنیت به خطر می افتد و هر کجا که امنیت نیز نباشد، توسعه با مشکل مواجه می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.