رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: آمریکا ما را تحریم کرده، دلار گران شده، اما استاندار که گران نشده، قیمت دلار در تعیین استاندار و بخشدار که نباید اثر بگذارد، در تعیین مسؤول که گرانی دلار تاثیر ندارد.

در تعیین مسؤول که گرانی دلار تاثیر ندارد/ رویکرد قوه قضائیه رسیدگی به مناطق محروم است
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر امروز در مراسم ارتقای دادگاه عمومی داورزن به‌دادگستری و افتتاح دادسرای عمومی و انقلاب و معرفی دادستان در سالن اجتماعات دکتر شریعتی داورزن گفت: رویکرد ریاست قوه قضائیه رسیدگی به‌مناطق محروم است که این مهم با ارتقای دادگاه به‌دادگستری در داورزن اتفاق افتاد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: عملکرد موفق دادگاه در تراز شهرستان موجب شد تا با افتتاح دادسرا به‌عنوان مطالبات مردمی در کوتاه‌ترین مدت طی تیر ماه سال جاری موافقت شود و امروز پس از فراهم شدن مقدمات آن مراسم ارتقا برگزار و دادستان نیز معرفی شد.

وی ادامه داد: موقعیت داورزن در ورودی غرب خراسان رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیازمند این ارتقا بود، امیدوارم همچنان با کاهش پرونده‌های قضایی در این شهرستان روبه‌رو باشیم.

مظفری با بیان اینکه انتقاد حق مردم است، افزود: حضور پرشور مردم در صحنه‌ها همیشه پشتیبان نظام بوده است، وظیفه همه دستگاه‌ها باید خدمت با افتخار به‌ملت ایران باشد و دادسرا به‌عنوان حافظ حقوق عامه در سریع‌ترین زمان ممکن احقاق حقوق می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه رهبری در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدیران را منصوب می‌کنند، اما هنوز 4 استانداری و تعداد زیادی از فرمانداری‌های کشور با سرپرستی اداره می‌شوند.

وی اضافه کرد: آمریکا ما را تحریم کرده، دلار گران شده، اما استاندار که گران نشده، قیمت دلار در تعیین استاندار و بخشدار که نباید اثر بگذارد، در تعیین مسؤول که گرانی دلار تاثیر ندارد.

مظفری افزود: پس از اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در خراسان رضوی فقط یک معاون باقی ماند و بقیه مدیران بازنشسته شدند، این مایه ناراحتی است که در بالاترین جایگاه مدیریتی استان همه دوره خدمت‌شان تمام شده باشد و دوره دوم خدمتشان شروع شود، اجازه ورود به‌جوانان ندهند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه جذب نیرو و امکانات در اختیار قوه قضائیه نیست، ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرصت خوبی بود، دولت مکلف است بودجه و مجوز جذب نیرو به قوه قضائیه دهد، البته در حال حاضر، مدیریت درست این است که در این شرایط مد نظر قرار گرفته و اجرایی شود.

اختلافات ملکی و آب مهم‌ترین پرونده‌های موجود در داورزن بوده است

رئیس دادگستری داورزن نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امنیت این شهرستان بر امنیت خراسان رضوی بسیار تاثیرگذار است، گفت: بیش از 20 میلیون زائر و مسافر سالانه از محورهای این شهرستان عبور می‌کنند و بیشترین حجم پرونده‌ها در این حوزه مربوط به‌حوادث جاده‌ای است.

سیدرضا سیدآبادی با بیان اینکه اختلافات ملکی و آب نیز از جمله پرونده‌های مهم داورزن بوده، متذکر شد: حجم تمام پرونده‌های موجود در دادگستری و مراجع انتظامی داورزن نسبت به‌سال گذشته با کاهش چشمگیری روبه‌رو بوده است.

گفتنی است، در این مراسم محمد دهنوی به‌عنوان اولین دادستان  و رئیس دادسرای داورزن معرفی شد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.