انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد طی ۱۴ ماه گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه طلب دارد که بیشترین میزان به بیمه‌های تأمین اجتماعی و بیمه مربوط می‌باشد.

بدهی ۳۰۰ میلیاردی شرکت‌های بیمه به انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: زمانی که دلار ۲۰۰۰ تومان بوده ما ۱۰ میلیون دلار طلب داشتیم که ارزش این مبلغ با دلار بالای ۱۰ هزار تومانی حالا ۵ برابر شده است این درحالی است که طی همین زمان ما ۹۰۰ میلیون تومان برای مالیات و دارایی پرداخت کرده‌ایم.

حمید مستشاری با اشاره به اینکه در حال حاضر هر روز به طورمیانگین ۵۰۰۰ خدمت به هزار بیمار مراجعه‌کننده در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی امام رضا(ع) ارائه می‌شود، افزود: در آغاز فعالیت این مرکز درمانی در سال ۱۳۸۶ سرانه خدمت به بیماران حدود ۳۰۰۰ تومان می‌شد که این میزان حالا به ۳۳ هزار تومان رسیده است. همچنین با وجود افزایش هزینه‌ها سعی کرده‌ایم کیفیت خدمات افت و ضعفی نداشته باشد که این امر نیز به علت همیاری ومشارکت خیرین بوده است.

درادامه همین نشست دکتر غلامحسن خدایی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ مؤسسه وتشکل مردم نهاد در حوزه سلامت در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: به دلیل تنگناهای اقتصادی در سال‌های اخیر در اغلب مؤسسات خیریه‌ای و سمن‌ها شاهد افت مشارکت‌های مردمی بوده‌ایم درحالی که در حوزه حمایت از بیماران سرطانی خیران همچنان با جدیت فعالیت می‌کنند.

وی همچنین افزود: بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی ناظران که یکی از مجهزترین مراکز درمانی در شرق کشور است با همت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۸ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در دست ساخت است که پیش بینی می‌شود تا سال آینده افتتاح شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار گلایه از عملکرد سازمان‌های بیمه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تشخیص زود رس سرطان می‌تواند در درمان آن اثرگذار باشد، اما سازمان‌های بیمه تعهدی را برای انجام غربالگری سرطان نمی‌پذیرند.

خدایی درادامه با اشاره به علل مؤثر در بروز سرطان گفت: خدمات درمانی به بیماران سرطانی در ۵ محور می‌باشد که از ابتدای خرداد ماه امسال این خدمات براساس دستورعمل‌های مدیریت شیمی‌درمانی وزارتخانه ارائه می‌شود.

چنانکه ۵ مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام فعال دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، امید و شهید هاشمی‌نژاد مشهد و نیز بیمارستان موسی‌بن‌جعفر(ع) قوچان و شهید مدرس کاشمر فعال است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.