سرپرست معاونت استانداری خراسان رضوی گفت: صنایع چرمشهر برحسب میزان آلودگی که ایجاد می‌کنند در یک چک لیست رصد شده اند.

میزان آلودگی صنایع چرمشهر بررسی می‌شود/ جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده
به گزارش قدس آنلاین، وحید قربانی سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی در جلسه کارگروه ساماندهی فاضلاب استان و احیاء کشف رود گفت: تا کنون اقدامات اساسی برای ساماندهی فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر انجام شده و نتیجه بخش هم بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت کاهش آلودگی صنایع چرمشهر، تصریح کرد: حذف رسوبات، جداسازی نمک و... از جمله اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی این صنایع بوده است و بر اساس گزارش آزمایشگاه مرجع، میزان فلزات سنگین به حد استاندارد نزدیک می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: باید کارخانجات چرمشهر وظایف خود را در این رابطه انجام دهند تا فاضلاب خروجی آن‌ها به حد استاندارد مطلوب محیط زیست برسد ودر این راستا نظارت‌ها ادامه می‌یابد.

قربانی با بیان اینکه تعداد معدودی از واحدها شرایط مناسبی ندارند افزود: قرار است، ظرف دوهفته نظریه کمیته کارشناسی با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی دریافت و اداره کل محیط زیست استان نسبت به برخورد قانونی با این واحدها اقدام و از فعالیت آن‌ها جلوگیری نماید.

در این جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته برای انتقال پساب به غرب مشهد نیز ارائه و عنوان شد که این پساب با آب چاه‌های کشاورزی قرار است تهاتر شده و آب زیرزمینی با کیفیت مطلوب به مشهد انتقال یابد.

براین اساس، این امر به زودی با توافق میان شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفای مشهد اجرایی می‌شود و همچنین گزارش مدیریت پساب تصفیه خانه خین عرب ارائه و مقرر شد شهرداری مشهد ۳۰۰ لیتربرثانیه پساب را از این تصفیه خانه دریافت کند و پس از احداث تصفیه خانه تکمیلی در قالب تهاتر از منابع خود، آب تصفیه شده را به شرکت آبفای مشهد تحویل دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.