رئیس‌جمهور آمریکا در رد گزارش «نیویورک تایمز» درباره اینکه او در حال بررسی «جیم وب» سناتور سابق دموکرات به عنوان وزیر جدید دفاع این کشور است، این گزارش را «خبر جعلی» خواند.

ترامپ انتخاب "جیم وب" برای وزارت دفاع آمریکا را "خبر جعلی" خواند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، با گذشت بیش از یک روز بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر احتمال انتخاب یک سناتور سابق دموکرات به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور این گمانه‌زنی‌ها را «خبر جعلی» خواند.

گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین «جیز متیس» وزیر دفاع مستعفی آمریکا در فضای رسانه‌ای این کشور همچنان ادامه دارد و به رغم تعیین «پاتریک شاناهان» قائم مقام این وزارتخانه به عنوان سرپرست وزارت دفاع، این گمانه‌زنی‌ها ادامه یافته است.

شامگاه پنجشنبه به وقت واشنگتن، «نیویورک تایمز» گزارش داد که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی معرفی «جیم وب» سناتور سابق آمریکایی به عنوان گزینه تصدی ریاست وزارت دفاع آمریکا است. 

سه مقام آمریکایی به این روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند کاخ سفید معرفی «جیم وب»، سناتور سابق دموکرات را به عنوان وزیر دفاع آمریکا بررسی می‌کند.

با گذشت یک روز از انتشار این خبر، «دونالد تراپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود به آن واکنش نشان داد و این گمانه‌زنی‌ را «خبر جعلی» خوانده است.

او در توئیتر خود نوشت: «داستان منتشر شده در نیویورک تایمز درباره اینکه جیم وب در حال بررسی شدن به عنوان وزیر دفاع آینده است، خبر جعلی است. من مطمئنم که او مرد خوبی است اما من جیم را نمی‌شناسم و هیچ وقت با او دیدار نکرده‌ام».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «پاتریک شاناهان که سرپرست وزارت دفاع است، در حال انجام کار فوق‌العاده‌ای است».

پیشتر در گزارش نیویورک تایمز آمده بود که نمایندگانی از طرف «مایک پنس» معاون ترامپ و «میک مالوانی»، رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید با «وب» گفت‌وگو کرده‌اند. یک مقام ارشد پنتاگون هم تأیید کرده بود که نام «وب» اخیراً در کاخ سفید بر سر زبان‌ها بوده است.

«جیم وب» ۷۲ ساله در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» به عنوان  وزیر نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و از منتقدان صریح دخالت نظامی آمریکا در عراق است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.