رئیس‌جمهور چین دستور داده است که نیروهای نظامی این کشور به‌طور دائم باید در آمادگی نظامی به سر ببرند.

رئیس‌جمهور چین: ارتش همواره باید آماده نبرد باشد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به ارتش این کشور دستور داده همواره آمادگی نظامی خود را حفظ کند و قابلیت‌های زرمی خود را بیش از پیش تقویت کند. از سوی دیگر رسانه‌های چینی از دست‌یابی چین به یک تکنولوژی جنگی جدید سخن می‌گویند که تحولی را در عرصه تسلیحات جنگی  رقم می‌زند.

به نوشته خبرگزاری «چاینا دیلی»، شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین و رئیس کمیته مرکزی ارتش، روز جمعه دستور داد نیروهای مسلح به تقویت آمادگی خود برای نبرد ادامه دهند تا این اطمینان حاصل شود که همواره آماده رزم هستند.

شی که دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است، در سخنانی که در کمیسیون مرکزی نظامی ایراد کرد، اظهار داشت که  جهان در دوران تغییرات سریع به سر می‌برد و چین همچنان در دوره راهبردی مهمی است که برای توسعه کشور حیاتی است. شی گفت خطرات و چالش‌های قابل پیش‌بینی و غیر قابل پیش‌بینی زیادی در حال ظهور هستند.

رئیس‌جمهور چین از ارتش خواست کاملا در خصوص هر آنچه که امنیت و توسعه‌ ملی را تهدید می‌کند هوشیار باشد تا آگاهی نیروها را از هر بحران، چالش و نبرد تقویت کند و آمادگی کامل و مستحکمی برای عملیات جنگی ایجاد کند.

طبق گفته‌های وی، انواع جدید نیروهای رزمی باید در الویت اهداف توسعه ارتش بوده و نبردهای تمرینی واقعی‌تری باید انجام شود.

همچنین شی در روز جمعه دستوری برای آغاز فصل تمرین سالانه نیروهای مسلح را امضا کرد. این دستور از نیروها می‌خواهد توانایی رزمی خود را بالا برده و  واحدهای نظامی مناسبت‌هایی را بصورت منظم برگزار کنند تا توان سربازان ارزیابی شود. مانورها و تمرینات نظامی باید بر اساس سناریوهای نبرد واقعی طراحی شوند و باید دربردارنده‌ی شبیه‌سازی موقعیت‌های پیچیده و به‌کارگیری انواع مختلف سلاح و تجهیزات از یگان‌های مختلف باشد.

روزنامه «استریتس تایمز» صبح روز شنبه نیز نوشته است ارتش چین به‌زودی به یک سلاح پیشرفته الکترومغناطیسی به نام «ریل‌گان» مجهز خواهد شد. تاکنون یک ناو ارتش چین به‌صورت آزمایشی به این سلاح مجهز شده است. این سلاح می‌تواند موشک را با سرعت بیشتر و با کمک دو ریل الکترومغناطیسی به سمت هدف شلیک کند.

تصویری از ریل‌گان ساخت چین

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.