۱۱۰ مورد تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی در یک ماه گذشته در خراسان ر ضوی شناسایی شده است.

شناسایی۱۱۰ مورد تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در چارچوب قانون با این موارد برخورد صورت گرفت و از ادامه عملیات تغییر کاربری جلوگیری شد، این شناسایی با افزایش نظارت و گزارشهای مردمی محقق شده است.

حمید قزاقی همچنین یکپارچه سازی مزارع را در خراسان رضوی یکی از اولویتهای مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی اعلام و بیان کرد: در این خصوص که امسال برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفته همکاری خوبی از سوی کشاورزان وجود دارد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: عملیات یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی در این مدت در سطح ۴۱ هزار و ۲۸۹ هکتار از مرارع استان صورت گرفته است.

وی گفت: پایش زمینهای کشاورزی نیز امسال در سطح ۵۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع خراسان رضوی انجام و بر این اساس برای ۳۱۷ هکتار مزرعه سند شش دانگ صادر شده است.

قزاقی افزود: همچنین نظارت بر مجوزهای تغییرکاربری به تعداد ۱۴۰ مورد انجام شد و به تعداد ۲۹۶ نفرروز نیز کلاسهای ترویجی برای کشاورزان خراسانی برگزار شده است.

۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد. ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی خراسان رضوی هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود. ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.