مدیرکل راه آهن خراسان گفت: تمام حریم خطوط راه آهن در شهرهای زیرپوشش این اداره کل با دیوارکشی و ایجاد زیرگذر محصور و ایمن سازی شده است.

حریم راه آهن در شهرهای خراسان محصور است

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی ضیایی مهر افزود: بیشترین عبور قطار در مناطق شهری منطقه راه آهن خراسان مربوط به ورودی شهر مشهد و ورودی و خروجی شهر نیشابور می باشد که حریم ریل در این مناطق ایمن سازی و دیوارکشی شده است.

وی ادامه داد: در برخی روستاهایی که در حاشیه ریل راه آهن قرار دارند و احتمال تردد در آنها وجود دارد نیز با دیوارکشی یا ساخت زیرگذر از حریم ریل حفاظت شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان حریم اصلی راه آهن را ۱۷ متر از محور(آکس) ریل راه آهن به طرفین ذکر و بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز و تصرف در این محدوده بر اساس قانون ممنوع است و پس از ۱۷ متر نیز به فاصله ۳۰ متر فقط ساخت و ساز و تصرف برای بهره برداری تاسیسات نظیر لوله آب و گاز و امثال آن با دریافت مجوز از راه آهن مجاز می باشد.

وی ساخت واحدهای مسکونی در حریم سوم به میزان ۷۰ متر را نیز مشروط به هماهنگی و اطلاع راه آهن اعلام و بیان کرد: اغلب تا حریم ۱۱۷ متری ریل محدودیتهایی برای ساخت و ساز وجود دارد اما اداره کل راه آهن در این زمینه با شهروندان با تعامل برخورد می کند.

ضیایی مهر همچنین گفت: هم اکنون تمام ایستگاهها و خطوط ریلی راه آهن خراسان در محدوده زیرپوشش این اداره کل به سامانه کنترل اتوماتیک قطار(ATC) مجهز شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.