مسئول همکارهای علمی پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: حدود ۲۰ عنوان از آثار به چاپ رسیده این مرکز درباره لبنان و شخصیت‌های برجسته و علمی این کشور است.

بازدید مدرسان مدارس بیروت از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

میر سلمانی رحیمی مسئول همکارهای علمی پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در بازدید گروهی از مدرسان مدارس بیروت از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این بنیاد در بیش از ۳۰ سال فعالیت خود، افزون بر دو هزار عنوان کتاب در حوزه مطالعات و معارف اسلامی منتشر کرده است.

وی با اشاره به این که حدود ۲۰ عنوان از آثار به چاپ رسیده این مرکز درباره لبنان، شخصیت‌های برجسته و علمی آن دیار یا تحقیق و ترجمه آثار عالمان لبنانی تبار است، افزود: معرفی چهره‌های ممتاز و برجسته لبنانی مدفون در حرم رضوی، ترجمه تقویم حزب الله یا روزشمار مقاومت اسلامی، تولید درسنامه با محتوای معرفی زندگانی و معارف امام علی بن موسی الرضا (ع) و حرم مطهر آن حضرت برای آموزش به زائران عزیز لبنانی و برگزاری همایش بین المللی با رویکرد معرفی چهره‌های برجسته علمی لبنان و نقش ایشان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از جمله برنامه های فرهنگی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضی انفرادی مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز با اشاره به اینکه این گروه بزرگترین و پرنشرترین گروه بنیاد پژوهش‌های اسلامی است، گفت: در این گروه ۱۰ نفر از پژوهشگران با مدارک دکتری و کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت علمی هستند و شمار آثار منتشر شده گروه ۲۳۵ جلد است.

وی افزود: ۳۵ عنوان از این آثار در محافل بین‌المللی و ملی برگزیده شده است و همچنین آثار این گروه به زبان‌های گوناگون از جمله انگلیسی، عربی، فرانسه، روسی و اردو ترجمه شده و در معرض علاقه‌مندان به حضرت رضا (ع) قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.