خراسان شمالی- سرهنگ علی پاکدل جزئیات دستگیری سارق سابقه دار که با تیراندازی ماموران به دام افتاد را تشریح کرد.

سارق خودرو در کمتر از ۱۶ ساعت به دام افتاد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد از دستگیری سارق سابقه دار با ۳ فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان بجنورد خبر داد.

وی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک دستگاه نیسان وانت، بلافاصله ماموران اقدام به اجرای طرح مهار در سطح شهرستان کردند.

پاکدل با اشاره به اینکه ماموران بعد از گذشت مدت کوتاهی در حین گشت زنی موفق شدند خودروی مسروقه را در حوالی شهرک گلستان مورد شناسایی قرار دهند، افزود: سارق که با خودروی مسروقه در حال تردد بود به محض روئیت ماموران به دستور ایست توجه نکرده و از صحنه متواری شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی اقدام به تعقیب و گریز فرد مورد نظر و در نهایت وی را محاصره کردند.

پاکدل ادامه داد: سارق به محض اینکه عرصه را بر خود تنگ می بیند از خودرو پیاده و به سمت منازل اطراف شهرک گلستان مجددا متواری می شود که ماموران نیز با رعایت قانون بکار گیری سلاح اقدام به تیر اندازی کرده که فرد مورد نظر از ناحیه پا مجروح می شود.

وی خاطر نشان کرد: سارق مجروح که به یکی از منازل اطراف پناه برده بود توسط ماموران دستگیر و برای مداوا تحت الحفظ به مراکز درمانی انتقال داده شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه پرونده مفتوح و در حال پیگیری است، از شهروندان خواست تا ضمن اینکه اموال و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز می کنند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان کار کلاهبردار ۳۰ میلیاردی در بجنورد

سرهنگ حسین بدری جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری کلاهبردار میلیاردی که توانسته بود با جلب اعتماد عمومی بیش از ۳۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کند خبر داد.

وی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی با هویت نامعلوم در فضای مجازی با فروش غیر قانونی لوازم الکترونیکی و همچنین لوازم منزل اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان کرده بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران موفق شدند با انجام دو هفته تلاش مستمر و شبانه‌روزی محل اختفای این کلاهبردار را شناسایی کنند، افزود: ماموران با اعزام به محل مورد نظر این فرد را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به چگونگی کلاهبرداری از شهروندان توسط این فرد تصریح کرد: این فرد با ارائه قیمت‌های فوق‌العاده پایین و شگفت‌انگیز به افراد در رابطه با کالاهای کوچک از قبیل لوازم الکترونیکی و همچنین لوازم منزل اعتماد افراد را جلب نموده و سپس با وعده فروش خودرو زیر قیمت بازار اقدام به دریافت وجه کرده و سپس متواری می‌شد.

سرهنگ بدری بابیان اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به بیش از ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کرد، افزود: این کلاهبردار پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌وجه قبل از گرفتن کالا یا خدمات موردنظر هیچ مبلغی را به‌حساب شخص فروشنده کالا یا خدمات واریز نکنید. مجرمان سایبری با تبلیغات جذاب و وسوسه‌انگیز به دنبال فریب شهروندان و سوءاستفاده از آنها هستند. لذا شهروندان در صورت خرید کالا در فضای مجازی نهایت دقت را به خرج دهند و موارد امنیتی را همیشه مدنظر داشته باشند.

سارق سابقه دار با ۱۰ فقره سرقت در بجنورد دستگیر شد

سرهنگ علی پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد از دستگیری یک سارق حرفه ای و سابقه دار با ۱۰ فقره سرقت در سطح شهرستان بجنورد خبر داد.

وی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت در سطح شهرستان بجنورد بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین رصد محل های تردد فرد مورد نظر موف به شناسایی محل اختفای این فرد شدند، افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل اختفای وی اعزام و در یک اقدام غافلگیرانه این سارق حرفه ای را دستگیر به مقر انتظامی انتقال کردند.

پاکدل با اعلام این که این فرد در تحقیقات به عمل آمده به ۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و همچنین ۷ فقره سرقت از داخل خودرو در سطح این شهرستان اعتراف کرد، یاد آور شد: متهم با دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی استان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد در پایان با اشاره به اینکه پلیس به هیچ عنوان با افرادی که بخواهند به هر دلیلی برای افراد جامعه سلب آسایش نمایند با قدرت برخورد می کند از شهروندان خواست تا برای ارتقاء امنیت و آرامش در سطح جامعه همواره با پلیس همکاری داشته باشند و در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.