خراسان شمالی- بابک سلحشور گفت: در ۹ ماهه سال جاری، قاتل خاموش، ۶ نفر را در استان به کام مرگ کشانده است.

کاهش ۵۷ درصدی آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در استان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پزشگی قانونی خراسان شمالی، بابک سلحشور مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت:  قاتل خاموش، در ۹ماهه سال جاری،  ۶ نفر(۵ مرد و یک زن) را به کام مرگ کشانده است.

وی افزود: این تعداد، در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ نفر(۱۲ مرد و ۲ زن) بود.

مدیر کل پزشکی خراسان شمالی با اشاره به سرعت تشخیص این مسمومیت در آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی گفت: در حال حاضر با تجهیزات موجود،تشخیص مسمومیت با گاز منو اکسیدکربن به روش اسپکتروفوتومتری و در کمتر از یک ساعت انجام شده و نتیجه به مراجع قضایی اعلام می‌ شود.

سلحشور در ادامه گفت: با وجود کاهش آمار متوفیان ناشی از گازگرفتگی با منو اکسیدکربن، باز هم بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی تأکید می شود چراکه هنوز ماه های سرد و استفاده از وسایل گرما زا ادامه دارد .

باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغز ی‌شود؛ مسمومیت شدید با این گاز می‌تواند کشنده باشد.

متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها، درخصوص برخورد با فرد مسموم ناشی از گاز منو اکسید کربن نیز گفت: در صورت مواجهه با مصدومان، سریعاً آن ها را از محیط خارج کرده و پس از خارج ساختن مصدوم از محیط آلوده فوراً با اورژانس تماس بگیرید. علائم حیاتی مصدومان را کنترل و از باز بودن راه‌های هوایی مصدوم اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.