شهردار «آستانه» گفت: دستمزد متوسط ساکنان شهر «آستانه» در سال گذشته میلادی ۲۳۰ هزار تنگه معادل ۶۱۵.۵۳ دلار برآورد شده است.

۶۱۵ دلار متوسط دستمزد ماهانه ساکنان پایتخت قزاقستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «باکیت سلطان اف» شهردار پایتخت قزاقستان در نشستی گفت: دستمزد متوسط ساکنان شهر «آستانه» در سال گذشته میلادی ۲۳۰ هزار تنگه معادل ۶۱۵.۵۳ دلار برآورد شده است.

وی گفت: اگرچه ۲۰ سال قبل مزد متوسط در پایتخت قزاقستان حتی ۱۰ هزار تنگه (واحد پول قزاقی) هم نبود اما امروزه تا بیش از ۲۳۰ هزار تنگه افزایش یافته است.

سلطان اف افزود: امروزه بیکاری در مقایسه با سال ۱۹۹۸ میلادی که ۱۲.۸ درصد بود کاهش و به ۴.۵ درصد رسیده که پایین ترین شاخص در سراسر کشور می‌باشد.

شهردار آستانه تصریح کرد: طی ۲۰ سال اخیر مساحت پایتخت قزاقستان ۳ برابر، حجم ساخت مسکن ۱۹ برابر و جمعیت بیش از ۴ برابر افزایش یافته است.

سلطان اف گفت: در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲.۴ میلیون متر مربع مسکن مورد بهره برداری قرار گرفته که این بیش از ۲۰ درصد از حجم کلی این شاخص در سراسر کشور می‌باشد.

همچنین بنابه صحبت‌های وی، در پی برنامه گسترده ساخت زیرساخت‌های اجتماعی بیش از ۲۰ مرکز بهداشتی و بیش از ۳۰۰ مهد کودک و مدرسه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: امروزه ۵۸.۵ درصد از اقتصاد پایتخت قزاقستان با فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط شکل گرفته و در مجموع در آستانه بیش از ۱۰۰ هزار نهاد تجاری فعالیت می‌کنند.

سلطان افزود: یک سوم از ساکنان آستانه مشغول به تجارت هستند و ۵۳ درصد از درآمد مالیاتی کشور را مالیات تجار کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

شهردار آستانه گفت: در مجموع طی سال گذشته میلادی بیش از یک تریلیون تنگه در اقتصاد پایتخت قزاقستان جذب شده که ۹۰ درصد از آن با تجارت خصوصی و تجار کوچک مرتبط است.

وی افزود: در این ساختار ما شاهد تغییرات مثبتی هستیم به شکلی که اگر قبلا حدود ۵۳ درصد سرمایه گذاری در اقتصاد آستانه از حساب بودجه دولتی صورت می‌گرفت، امروزه سهم سرمایه گذاری از حساب بودجه تا یک دهم کاهش یافته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.