ارائه مشاوره های پیش از طلاق توسط کارشناسان بهزیستی موجب سازش ۹ هزار زوج متقاضی طلاق در خراسان رضوی شده است.

مشاوره باعث سازش ۹ هزار زوج خراسانی شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در قالب تفاهمنامه ای از خرداد ۱۳۹۵ 'مشاوره قبل از طلاق' از سوی دادگستری به بهزیستی واگذار شد تا متقاضیان طلاق پیش از صدور هر حکمی ابتدا از مشاوره های خانواده بهره مند شوند.  
غلامحسین حقدادی افزود: از آن زمان تاکنون ۵۴ هزار زوج متقاضی طلاق به مراکز مشاوره بهزیستی در خراسان رضوی مراجعه و ۳۹ هزار زوج به صورت کامل دوره مشاوره را طی کرده اند.
وی ادامه داد: ۹ هزار زوج پس از دریافت خدمات مشاوره، به زندگی مشترک بازگشته اند و ۷ هزار زوج نیز این بازگشت را با پر کردن 'فرم سازش' به صورت رسمی اعلام کرده اند و دو هزار زوج دیگر نیز بدون پر کردن فرم، مراجعه بعدی برای ادامه مسیر جدایی نداشته اند.
وی افزود: تاثیر مثبت ارائه خدمات مشاوره نشان داد می توان با راهنمایی و مشاوره در زمینه حفظ زندگی مشترک و خانواده گامهای مفید برداشت.
حقدادی ادامه داد: براساس مشاوره های ارائه شده مهمترین دلایل طلاق 'خشونتهای کلامی و فیزیکی، فقدان مهارت تصمیم گیری، ناسازگاری و نداشتن کنترل خشم و استرس، فقدان مسئولیت پذیری به ویژه در میان مردان، نارضایتی جنسی، اعتیاد، دخالت ناشیانه و جانبدارانه خانواده ها' است.
۱۷۰ مرکز مشاوره و ۴۰ مرکز مددکاری زیر پوشش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی فعالیت دارند. ۳۰ مرکز از این تعداد به مشاوره قبل از طلاق اختصاص دارد.

منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.