امروز قیمت طلای سیاه افزایش داشت اما طلای زرد کاهشی بود؛ گندم، ذرت و دانه‌های روغنی هم رشد چشمگیری داشتند.

قیمت انواع کالاهای اساسی از طلای سیاه و زرد گرفته تا محصولات کشاورزی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، امروز در بازارهای جهانی طلای سیاه وضعیت بهتری داشت و قیمت نفت برنت که طی روزهای گذشته تا ۵۳ دلار افت کرده بود، امروز خود را به ۶۰ دلار نزدیک‌تر کرد. 

قیمت نفت برنت تحت تأثیر توافق اخیر کشورهای عضو اوپک و غیراوپک برای کاهش قیمت نفت پیش‌بینی می‌شد که روند صعودی به خود بگیرد اما افزایش تولید نفت آمریکا در یکماه گذشته قیمت را کاهشی کرد و به مرز ۵۳ دلار رساند.

مقامات نفتی عربستان و روسیه بیان کرده‌اند که قیمت نفت به حالت تعادل خواهد رسید. 

فالح وزیر انرژی عربستان گفت که اگر برخی‌ اندکی دورتر از بینی خود ببینند متوجه خواهند شد که قیمت در روزهای آینده بهتر خواهد شد و بازار نفت متعادل می‌شود.

امروز قیمت هر بشکه نفت ۵۹ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. در بخش فرآورده‌های پالایشگاهی هم قیمت بنزین وضعیت بهتری داشت و بیش از ۲ دلار در هر گالن رشد داشت.

*درخشش طلا در یکماه گذشته و رشد بیش از ۵۱ دلاری

قیمت طلای زرد امروز چندان خوب نبود و نسبت به روز گذشته بیش از یک دلار کاهش داشت. اما نسبت به یکماه گذشته بیش از ۵۱ دلار رشد دارد، قیمت طلا طی چند هفته گذشته با چشم‌ا نداز نهادهای بین‌المللی اقتصاد جهان و تضعیف وضع اقتصادی چین بیشتر طالب پیدا کرده و سرمایه‌گذاران به این سمت آمده‌اند. بانک جهانی در گزارش چند روز گذشته پیش‌بینی کرد که رشد اقتصاد جهانی سال آینده به ۲.۹ درصد می‌رسد که نسبت پیش‌بینی قبلی پایین‌تر بود. 

آمارهای روز گذشته هم از وضعیت اقتصادی چین حاکی است که پس از جنگ تجاری اگر چه تراز تجاری به نفع چین است اما اقتصاد این کشور هم تضعیف شده است. بنابراین سرمایه‌گذاران طلا را سرمایه‌گذاری امنی برای خود انتخاب کردند که طی یک ماه گذشته قیمت طلا بیش از ۵۱ دلار رشد کرد.

*فلزات اساسی پرنوسان

امروز در بازار فلزات تنها وضعیت مس بهتر است و نسبت روز گذشته بیش از یک دلار در هر تن افزایش داشته اما فلزات دیگری نظیر آلومینیوم، روی روند کاهشی داشتند و هر کدام ۸ دلار در هر تن با کاهش مواجه شدند.

*رشد ۴ دلاری گندم و ذرت

در گروه محصولات کشاورزی تقریباً تمام غلات و دانه‌های روغنی کاملاً روند افزایشی داشتند به طوری که هربوشل گندم ۳ دلار، هر بوشل ذرت ۲.۲۵ دلار و دانه روغنی سویا ۴ دلار، دانه روغنی خوراکی یک دلار و دانه‌ روغنی کالنولا ۴۰ سنت افزایش داشته است.

امروز دام زنده هم در بازارهای جهانی با رشد ۳۰ درصدی مواجه شد. 

در گروه محصولات کشاورزی نرم هم کاکائو و قهوه هر کدام ۱۵ و ۱.۱ دلار کاهش داشتند. شکر وضعیت تقریباً ثابتی داشت و کاهش اندک ۳ سنتی را تجربه کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.