مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت : توانمندسازی و اشتغال زایی در روستاها نیازمند توجه ویژه قوای مقننه و اجرایی کشور است.

تاکید مدیرکل روستایی خراسان رضوی برتوجه قوا در حوزه توانمندی روستاها

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی همدمی‌نژاد  افزود: روستاهایی که اکنون در حاشیه شهر مشهد هستند خواه ناخواه در ارتباطی با مستقیم با شهر مشهد قرار دارند.
وی افزود: یکی از اقدامات ضروری که باید توسط شهرداری صورت گیرد این است برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان اطراف مشهد به این شهر برنامه داشته و آمار این مهاجرت ها را به حداقل برساند .
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا از تک تک روستاهای اطراف مشهد بررسی های لازم انجام شود تا ببینیم دلیل مهاجرت این افراد و ترک روستا چه چیزی بوده است .
همدمی نژاد بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از روستاییان اطراف مشهد تمایل به مهاجرت و زندگی در مشهد را دارند و آن‌ها وارد شهر مشهد شده و شغل‌های کاذبی را در این شهر ایجاد می‌کنند .
وی با تاکید بر ضرورت تحکیم پایه‌های اقتصادی در روستاها گفت: برای جلوگیری از مهاجرت‌هایی که از سمت روستا به شهر صورت می‌گیرد ضروری است تا محورهای اقتصادی در روستاهای مبدا بررسی شود .
به گفته این مسئول اجرایی باید تلاش کرد تا در روستا اشتغال ایجاد کرد و الگویی تهیه کنیم تا کارگرهای روزمزد روستایی به تولید کنندگان داخلی تبدیل شوند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: باید با بررسی ظرفیت های موجود در روستاها باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌های بالقوه به صورت بالفعل در آید .
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.