یزد - سید خلیل موسوی خاطر گفت : در راستای کنترل و پیشگیری ازبیماری تب برفکی از ابتدای بهمن ۳۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان، بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

واکسیناسیون ۳۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان یزد، سید خلیل موسوی مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای دامپزشکی استان اظهارداشت: بیماری تب‌ برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی به شدت واگیر دام است که درصورت شیوع می‌ تواند خسارات اقتصادی قابل توجهی به صنعت دامپروری استان وارد کند.

وی افزود: در راستای کنترل بیماری و جلوگیری از بروز خسارات اقتصادی، از ابتدای بهمن ماه واکسیناسیون ۳۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین، با مشارکت ۴۰  تیم در بخش دولتی و خصوصی درحال اجراست.

موسوی تصریح کرد: واکسیناسیون در کنار سایر برنامه‌های بهداشتی همچون رعایت ضوابط قرنطینه‌ای، فعال کردن حوضچه ضدعفونی ورودی دامداری‌ها، جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام، دفن بهداشتی و مناسب لاشه‌های تلف شده، تغذیه مناسب دام، یکی از راه های مهم کنترل و جلوگیری از بروز این بیماری محسوب می شود.

این مسئول گفت: رعایت ضوابط بهداشت فردی همچون: پوشیدن چکمه، لباس کار توسط کارگران و تعویض لباس در جابجایی های بین دامداری ها نیز نقش بسزایی در پیشگیری از این بیماری دارد.

وی خاطر نشان ساخت: از جمله نشانه های این بیماری، بی حالی، بی اشتهایی، ایجاد تورم دهان، ترشحات کشدار، لزج و ایجاد تاول در مخاطات دهان، لثه و زبان می باشد که دامداران می توانند؛ در صورت مشاهده، جهت اطلاع رسانی به دامپزشکی و کسب اطلاعات بیشتر با سامانه ۱۵۱۲ تماس برقرار نمایند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.