نحوه فرایند توزیع بسته حمایتی به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه همچنان مورد انتقاد برخی از مشمولینی است که موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.

واکنش مردم به واریز ناقص "بسته‌ حمایتی"تأمین اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، فرایند توزیع بسته‌های حمایتی یکی از مهمترین موضوعات خبری در طی هفته‌های گذشته محسوب می‌شود و بسیاری از مردم پیگیر اخبار این حوزه بودند که در همین رابطه نیز بسیاری از هموطنان با برقراری تماس و یا از طریق کامنت در انتهای اخبار بسته‌های حمایتی مطالبی را در این خصوص مطرح کرده‌اند.

اگرچه رحیم اردلان معاون اداری ــ مالی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با اعلام کرده است که تمام افراد مشمول، رقم ریالی بسته حمایت غذایی خود را دریافت کردند اما بسیاری از هموطنان بیان داشتند که تا این لحظه هنوز این رقم را در حساب خود دریافت نکرده‌اند.

جدای از انتقادات نسبت به نحوه احراز مشمولان بسته حمایتی، فعال نشدن سامانه پیامکی و تلفنی مربوط به تأمین اجتماعی و وزارت کار، ابهام درباره مشاغلی مانند تاکسیران‌ها که بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند اما حقوق ثابت ندارند، عمده انتقادات مربوط به این است که بسیاری از مشمولان از دریافت بسته محروم ماندند.

برهمین اساس تعدادی از کامنت‌های افرادی که به هر نحوی هنوز بسته حمایتی خود را دریافت نکردند حکایت از آن دارد که پیگیری آن از طریق شماره تماس 1420 نتیجه نداده است و نیاز است مسئولان حوزه رفاهی دولت پیگیری این موضوع باشند.

برخی از کامنت‌های هموطنان عبارتند از:

رها: لطفا درمورد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی مجردی که با خانواده زندگی می‌کنند و سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه نیست بفرمایید چطور می‌توانیم سبد حمایتی را دریافت دارند؟

نسرین: تکلیف ماها پس چیه که پول نریختن به حسابمون؟ چطورپیگیری کنیم؟ یه کد دادین که غیرفعاله، شماره سامانه هم اشغاله؟

مجید: ما حقوقمون یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومنه که تا امروز دوشنبه هیچی برامون نریختن.

محمدرضا: توجه ریاست محترم جمهوری را به شعارها و وعده‌های تبلیغاتی‌شان جلب میکنم و خوب است یک بار وعده‌ها و سخنان ریاست محترم جمهور و معاون اول ایشان بازنشر شود

سید: تکلیف آن عده از مردم که عضو هیچ بیمه و نهادی نیستند و درآمد کمتر دارن چه می‌شود.

ناشناس: سلام.کارمندان وزارت بهداشت که زیر3 میلیون حقوق می‌گیرند و بیمه تامین اجتماعی هستند پس چرا سبد کالا دریافت نکردند؟

ناشناس: من که تازه بیمه شدم چیکار کنم؟سرپرست خانوار هم هستم. تا حالا کار نداشتم, بعد از مدتها یه کاری پیدا کردم. اما هنوز سبد حمایتی دریافت نکردم.

علی خاقانی: وقتی کد دستوری رو میزنیم مینویسد کد غیر فعال یعنی چی تلفن 1420 هم که همیشه اشغال است پس ما چکار کنیم

ناشناس: شماره تماس و سامانه‌ی پیامکی که زحمت کشیدین اعلام کردین هر دو در دسترس نیستن سر کاریم آیا

سوالات منتشر شده بخشی از سوالات و مشکلات برای دریافت بسته حمایتی است که آمادگی دارد در صورت صلاحدید مسئولان حوزه رفاهی پاسخ آنها را برای هموطنان منتشر کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.