رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تکمیل سامانه ایمنی و سایر تجهیزات مورد نیاز مرحله نخست از خط دوم قطارشهری این شهر که دغدغه شهروندان و اعضای شورای شهر است تا اسفند ماه آتی بطور کامل صورت می گیرد.

تکمیل فوری سامانه ایمنی خط دوم قطارشهری در حال اجرا است

به گزارش قدس آنلاین ؛ مجتبی بهاروند روز چهارشنبه در جریان بازدید از خط دوم قطارشهری مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو برخی نواقص در بخش بهره برداری شده خط دوم قطارشهری و دغدغه ایمنی شهروندان، در چارچوب بازدیدهای دوره ای از خطوط قطارشهری مشهد کاستیهای خط دوم آن احصاء شده اند.

وی ادامه داد: با تاکید شورای شهر و شهردار مشهد مقرر شد این کاستیها نظیر کمبود برخی تجهیزات و فعال کردن سامانه ایمنی، آتش نشانی و تهویه مرحله نخست از خط دوم قطارشهری تا اسفند ماه مرتفع شوند.
عضو شورای شهر مشهد همچنین گفت: در خصوص تامین منابع ارزی برای تکمیل خط دوم قطارشهری نیز با وجود تحریم هیچ مشکلی وجود ندارد و این خط تا ایستگاه میدان شهید کاوه بهار سال آینده به صورت کامل بهره برداری می شود.
وی افزود: روزانه 170 هزار نفر از شهروندان مشهدی خطوط یکم و دوم قطارشهری را مورد استفاده قرا می دهند لذا تامین امنیت و سلامت آنها بسیار حائز اهمیت است. امروز نیز به همراه شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از خط دوم قطارشهری بازدید و از نزدیک مشکلات و کاستیهای آن بررسی شد.

* لزوم تامین ایمنی مسافران
شهردار مشهد نیز در جریان بازدید امروز از خط دوم قطارشهری مشهد گفت: نواقص موجود در بخشهای بهره‌ برداری شده این خط باید تا پایان سال برطرف شوند.
محمدرضا کلایی افزود: پنج نکته اصلی در راستای رفع نواقص و افزایش سطح ایمنی بخشهای بهره‌ برداری شده از خط دو قطارشهری از جمله تکمیل سامانه تهویه، آتش ‌نشانی و تجهیزات منجر به سرعت بیشتر خدمات‌ دهی قطارها و ایمنی مسافران، مورد تاکید است.
وی گفت: همچنین می بایست جلسات هماهنگی میان شرکت بهره ‌برداری و شرکت قطارشهری مشهد برگزار و بررسی شود چه مشکلاتی در مسیر بهره ‌برداری بخشهای در حال اجرای خط دوم قطارشهری قرار دارد تا در زمان باقیمانده برطرف شوند.
شهردار مشهد افزود: مسافران در استفاده از قطارشهری باید از ایمنی کامل برخوردار باشند. اگر اتفاقی افتاد نیز باید قابل مدیریت باشد. همچنین موضوع پدافند غیرعامل و رعایت استانداردهای بطور جدی مورد توجه قرار دارند.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 145 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند. مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، 15 بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ماه پارسال نیز با بهره برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی متصل شد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.