نیکلاس مادورو تاکید کرد قطع روابط با آمریکا به معنای قطع روابط با ملت این کشور نیست بلکه به معنی قطع روابط با دولت دونالد ترامپ است.

مادورو: من ضد آمریکا نیستم ضد امپریالیسم هستم
­

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره وضعیت ونزوئلا، از مردم این کشور خواست تا علیه دولت مشروع و منتخب خود شورش کرده و دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را سرنگون کنند.

پمپئو در یک نشست خبری درباره وضعیت ونزوئلا که در ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا برگزار شد، ضمن دیکتاتور خواندن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا، بار دیگر اعلام کرد ایالات متحده «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا را رئیس‌جمهور موقت این کشور می‌داند.

وی با ادعای اینکه واشنگتن هرکاری انجام می‌دهد تا دموکراسی (!) دوباره به ونزوئلا بازگردد، گفت: «مردم ونزوئلا باید اقداماتی را برای خلاص شدن از شر رژیم دیکتاتوری فعلی انجام دهند. امیدواریم بتوانیم نهایتا انتخابات آزاد در این کشور داشته باشیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که واشنگتن چه واکنشی به کشورهایی که مادورو را رئیس‌جمهور مشروع ونزوئلا می‌دانند، نشان خواهد داد، گفت: «هر کشوری باید گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت بشناسد، زیرا این خواسته مردم ونزوئلا است.»

پمپئو درباره اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از ونزوئلا توسط رئیس‌جمهور این کشور نیز توضیح داد: «به آن‌ها دستور خروج دادیم و تعدادی از دیپلمات‌های ما در حال ترک ونزوئلا هستند. به صورت دائم وضعیت را بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم همه آن‌ها در امان خواهند بود.»

وی البته توضیح داد آمریکایی‌هایی که ونزوئلا را ترک کرده‌اند، دیپلمات‌های مهم در این کشور نبوده و مسئولان اصلی سفارتخانه در ونزوئلا باقی می‌مانند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ضمن اشاره به جلسه روز آینده شورای امنیت درباره وضعیت ونزوئلا، ادعا کرد: «وظیفه ماست که دموکراسی را در ونزوئلا احیا کنیم و تمام کشورها نیز باید برای رسیدن به این هدف کمک کنند.

پمپئو سپس در این نشست خبری از انتخاب الیوت آبرامز به‌عنوان فرستاده ویژه کاخ سفید در امور ونزوئلا خبر داد و گفت: «او مسئول تمام اقدامات برای بازگرداندن دموکراسی به ونزوئلا خواهد بود.» آبرامز نیز در اولین سخنرانی خود درباره ونزوئلا مدعی شد: «بحران ونزوئلا عمیق، دشوار و خطرناک است.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در حالیکه دولت ترامپ یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار را علیه ونزوئلا به راه انداخته است، در بیانیه‌ای که به زبان اسپانیایی نیز منتشر شده، ادعا کرد ایالات متحده آماده است تا بیش از ۲۰ میلیون دلار در قالب کمک‌های انساندوستانه برای مردم ونزوئلا فراهم کند تا آنها بتوانند برکمبود دارو و غذا و سایر آثار وخیم بحران اقتصادی و سیاسی کشورشان فائق آیند!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.