فاز سه شهرک فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان مه ولات ۱۰ سالی می‌شود توسط هیئت مدیره وقت عضوگیری شده است. اعضایی که برای عضویت در این فاز هر کدام مبالغی در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سال ۸۷ پرداخت کردند به این امید که این فاز به مانند دوفاز قبلی خیلی زود ساماندهی شده و متقاضیان صاحب مسکن شوند.

فاز سوم مسکن فرهنگیان مه‌ولات همچنان روی خاک!

اما هنوز که هنوز است پس از یک دهه از آن زمان مسکنی تحت عنوان فاز سوم ساخته نشده که هیچ، وضعیت زمینی که برای این طرح خریداری شده است نیز همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

در این شرایط ۶۷۰ عضو متقاضی سرمایه شان برای خرید زمینی هزینه شده است که خارج از محدوده شهر بوده و البته هست و اکثر این اعضا به روند موجود معترضند چرا که نه زمینی تحویل آن‌ها شده و نه وضعیت پولی که پرداخت کرده‌اند، مشخص می‌شود. این در شرایطی است که هیئت مدیره سابق به دلیل طولانی شدن مدت تصدی گری شان و برگزار نشدن مجمع عملاً کارایی خود را از دست داده‌اند و حتی برگزاری مجمع انتخاباتی بعد از مشخص شدن اعضای جدید هیئت مدیره به این دلیل که در اداره کار و تعاون ثبت نشده‌اند عملاً وجاهت قانونی ندارند و این موضوع نیز گره فاز سه مسکن فرهنگیان شهرستان مه ولات را کورتر از قبل کرده است.

با این تفاسیر درخواست اعضا از مسئولان اجرایی و شهری در شهرستان مه ولات این است که هرچه زودتر آن‌ها را از بلاتکلیفی نجات دهند و سرنوشت سرمایه‌گذاری که تحت عنوان مسکن فرهنگیان انجام داده‌اند را، معلوم نمایند.

 ارزش افزوده چند میلیاردی زمین فاز ۳

محمد علی غفرانی از اعضای سابق هیئت مدیره فاز سه مسکن فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان مه‌ولات در این خصوص به خبرنگار قدس گفت: هیئت مدیره همان سال ۸۷ اقدام به خرید زمین فاز سه کرد اما دوستان شهرداری اعلام کردند که زمین در محدوده شهری قرار ندارد و ۱۰ سالی طول می‌کشد تا طرح تفصیلی محدوده شهری بازنگری شود و تا آن زمان کاری نمی‌شود انجام داد.

با اینکه ما در همان زمان در سفر رئیس جمهور به مه‌لات به آقای احمدی‌نژاد نامه نوشتیم و در خواست دادیم تا مشکل این موضوع برطرف شود و حتی آقای دشتبان رئیس هیئت مدیره تا تهران هم برای پیگیری رفتند اما مشکل زمین همچنان باقی ماند و کاری انجام نشد.

غفرانی در ادامه در مورد اینکه چرا این چنین زمینی از ابتدا خریداری شد و آیا توجیه اقتصادی داشت، عنوان کرد: به دست آوردن زمینی با این وسعت در داخل شهر و یا در محدوده شهری و حتی نزدیک‌تر مشکل بود و این چنین زمینی وجود نداشت. تعداد اعضا زیاد بود و نمی‌شد هرجایی زمین خریداری کرد ما مجبور بودیم این زمین را که نزدیک‌ترین مکان به شهر بود را برای این طرح خریداری کنیم. در مورد توجیه اقتصادی آن هم باید بگویم زمین فعلی در آن زمان به مبلغ یک میلیارد تومان خریداری شده که با شرایط فعلی ارزش افزوده پیدا کرده و چندین میلیارد قیمت‌گذاری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از فرهنگیان اعضای این فاز هستند، بیان کرد: اگر شورای شهر و شهرداری به اتفاق هیئت مدیره‌ای که هست به این جمع بندی برسند که با توجه به ایجاد حوزه علمیه و سایت اداری در همسایگی زمین فاز سه و با در نظر گرفتن این موضوع که مهلت ۱۰ ساله ای که برای طرح تفصیلی در نظر گرفته شده است در حال اتمام است این مورد را در محدوده شهری قرار دهند خیلی زود همه چیز سر و سامان داده خواهد شد و حداقل مراحل واگذاری زمین  به اعضا با قطعه‌بندی آن انجام و تحویل می‌شود. در غیر این صورت باید از شهرداری درخواست شود تا قطعه‌بندی و نقشه کشی را انجام داده و فعلاً تا قانونی شدن وضعیت به همین منوال در اختیار اعضا قرار داده شود.

  هیئت مدیره‌ای که وجاهت قانونی ندارد

ناصر نظمی از جمله اعضای هیئت مدیره‌ای است که بعد از انتخابات به عنوان عضو هیئت مدیره جدید معرفی شد اما گویا به دلیل قانونی نبودن تشکیل این هیئت مدیره وجاهت قانونی و اجرایی هنوز پیدا نکرده است. وی در خصوص سرنوشت فاز سه مسکن فرهنگیان مه ولات، می گوید: من فقط به عنوان یکی از اعضا می‌توانم این را بگویم فاز سه داستان پر طول و درازی دارد ما بعد از انتخاباتی که برگزارشد پیگیر مسائل شدیم و حتی به اداره تعاون مراجعه کردیم اما آن‌ها گفتند چون تعاونی ثبت نشده است این انتخابات وجاهت قانونی ندارد به همین دلیل من هم نمی‌توانم در مقام عضو هیئت مدیره صحبتی بکنم چرا که حرف‌های من نیز به لحاظ قانونی وجاهتی ندارد.

  پیشنهاد عضو شورای شهر برای انتخاب هیئت مدیره جدید

غلامرضا عزار، عضو شورای شهر فیض آباد نیز در واکنش به اینکه گویا زمان ۱۰ سالی که برای بازنگری طرح تفصیلی محدوده شهر باید در نظر گرفته می‌شده است در حال اتمام است شورای شهر در مورد زمین فاز سه فرهنگیان تصمیم‌گیری نماید، به خبرنگار ما گفت: طرح بازنگری قبلی مربوط به سال ۱۳۹۰ بوده که با احتساب ۱۰ سال در سال ۱۴۰۰ موعد بعدی بازنگری محدوده شهری شهر فیض‌آباد در نظر گرفته می‌شود با این شرایط نمی‌شود اکنون فاز سوم مسکن فرهنگیان را در قالب طرح‌های مسکونی قلمداد کرد. ما در این زمینه جلساتی را با شهردار داشیم که اگر بشود کاربری آن را عوض کرده و به باغ ویلا یا چیز دیگری تغییر دهیم که دراین باره هنوز جوابی داده نشده است. وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما برای حل این موضوع چه باید کرد، اظهار داشت: می‌بایست دوستان، تعاونی قبلی را کاملاً منحل نمایند و انتخابات جدید را برگزار نمایند و اعضای جدید هیئت مدیره هم معرفی شوند، با تشکیل جدید هیئت مدیره کارها را به پیش ببرند و بعد از آن ما هم آمادگی داریم با هیئت مدیره جلسه برگزار کنیم تا بلکه در این مورد به نتیجه برسیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.