تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا دست‌کم ۶ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور یعنی مبلغی بیشتر از بودجه درخواستی برای ساخت دیوار مکزیک، زیان وارد کرده است.

خسارت ۶ میلیارد دلاری اقتصاد آمریکا درپی یک ماه تعطیلی دولت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری شینهوا در گزارشی نوشت: موسسه جهانی اعتبارسنجی اقتصاد کشورها موسوم به «اس اند پی» روز جمعه اعلام کرد تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا که از اواخر سال گذشته میلادی شروع شد و روز جمعه بطور موقت پایان یافت، طولانی‌ترین دوره تعطیلی دولت این کشور لقب گرفته و تاکنون بیش از شش میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر زده است.

میزان زیانی که در این مدت به علت تعطیلی دولت آمریکا به اقتصاد این کشور وارد شده است، بسیار بیشتر از میزان بودجه‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، برای ساخت دیوار مرزی از کنگره درخواست کرده است. تامین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مهم‌ترین عامل تعطیلی دولت آمریکا است و ترامپ مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت این دیوار مرزی درخواست کرده ولی کنگره آمریکا تاکنون با این خواسته وی موافقت نکرده است.

ارزیابی جدید موسسه اعتبارسنجی اس اند پی با ارزیابی دو هفته قبل این موسسه درباره اقتصاد آمریکا همخوانی دارد.

تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا در طول سی و پنج روز گذشته روز جمعه در پی موافقت ترامپ پایان یافت و بخش‌هایی از دولت آمریکا که در این مدت تعطیل بودند، به طور موقت بازگشایی شدند. دونالد ترامپ طرحی را امضا کرده است که بر اساس آن منابع مالی مورد نیاز دولت تا پانزدهم فوریه تامین خواهد شد و زمان کافی در اختیار دو حزب عمده آمریکا قرار خواهد داد تا برای دستیابی به توافقی مورد قبول درباره تعطیلی دولت با هم گفتگوهای بیشتری انجام دهند.

روزنامه یو اس‌ ای تودی چاپ آمریکا هم نوشت طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا همچنین باعث شده است میزان تولید کاهش یابد و به علت آن که کارکنان بخش‌های فدرال در این مدت کار نکرده‌اند و دولت هم به آن‌ها حقوق پرداخت نکرده است، بنابراین دولت نمی‌تواند از آن‌ها مالیات دریافت کند و همین موضوع باعث شده است درآمدهای مالیاتی دولت هم کاهش یابد.

ماری کالاهان اردوز، مدیر اجرایی مدیریت ثروت و دارایی‌های بانک جِی پی مورگان، هم روز پنجشنبه گفت تعطیلی دولت آمریکا باعث شده است میزان تولید ناخالص داخلی این کشور هر هفته یک و نیم میلیارد دلار کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.