مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت: مهلت اعلام شده به واحدهای آلاینده چرمشهر مشهد به پایان رسیده است و واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

معرفی واحدهای آلاینده چرمشهر مشهد به مراجع قضایی

 به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی دوشنبه شب در سی و نهمین جلسه کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان  در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد:مهلت اعلام شده برای اقدامات اصلاحی از سوی صنایع آلاینده چرمشهر برای استاندارد سازی به پایان رسیده است و براین اساس آن دسته از واحد هایی که با بار آلودگی بالا و خارج از استاندارد های زیست محیطی فعالیت دارند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: حسب هماهنگی های به عمل آمده با دادستانی مشهد و در نظر گرفتن تمامی جوانب، مهلتی مجدد به واحدهای آلاینده داده شد که متاسفانه به جز سه موردبقیه واحدها یا اقدام قابل توجهی انجام نداده و یا همچنان به اخطارهای زیست محیطی کاملاً بی توجه بوده اند.

 دبیر کارگروه ساماندهی فاضلاب استان ادامه داد: نظر به اینکه حساسیت موضوع و اینکه فرایند آلودگی منطقه، حوزه سلامت  عمومی را به مخاطره انداخته است مقرر شد دریک اقدام کارشناسی  از سوی کمیته پایش، حداکثر ظرف مدت یک هفته واحدهای آلاینده چرمشهر در سه رده با لحاظ بار آلودگی، میزان مصرف آب، تولید فاضلاب و ارائه برنامه رفع آلایندگی طبقه بندی شوند.

همتی گفت: بر اساس فهرست ارائه شده از سوی کمیته پایش، واحدهایی که هیچگونه برنامه ای برای رفع آلایندگی خود نداشته و بارآلودگی بالا دارند و علاوه بر آن میزان مصرف آب و تولید فاضلابشان زیاد است مستقیما به مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی بیان کرد : واحدهایی که دارای برنامه هایی برای رفع آلایندگی خود هستند در رده دوم جای می گیرند و از سوی حفاظت محیط زیست، برای تسریع در اجرای برنامه های خود اخطاریه دریافت می کنند و گروه سوم از این واحدها که درحال استاندارد سازی بوده و در اجرای برنامه های خود پیشرفت داشته اند نیز با دریافت یک برنامه زمانبندی در دو موضوع مدیریت پسماند و فاضلاب می توانند به فعالیت خود بر اساس برنامه اعلام شده ادامه دهند.

همتی تاکید کرد : در برنامه های آتی هیچ گونه مهلت دهی مجدد به متخلفین وجود نخواهد داشت و رسیدگی به این موضوع از سوی دادستانی مشهد با جدیت انجام خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود:درخصوص بررسی گزارش ارائه شده از سوی بیمارستان شریعتی مشهد نیز توضیحات مطروحه مورد پذیرش کارشناسان قرار نگرفته و مقرر شد مسئولان بیمارستان حداکثر تا پایان بهمن ماه برنامه زمانبندی خود را برای رفع آلایندگی  و احداث سیستم تصفیه خانه به حفاظت محیط زیست ارائه دهند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.