یک رسانه آمریکایی از تلاش‌های نامحسوس آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران پرده برداشت.

 تلاش‌ "نامحسوس" آمریکا و صهیونیست‌ها برای فشار بر آژانس اتمی علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک رسانه آمریکایی جزئیاتی از نشستی در تل‌آویو از روش‌های غیرمعمول رژیم صهیونیستی و آمریکا برای اثرگذاشتن بر ارزیابی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشته است.

پایگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشت: «یکی از مأموران باسابقه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز سه‌شنبه در یک همایش امنیتی در اسرائیل در حال بحث درباره آینده ایران بود که مسئول همایش سخنانش را قطع کرد تا توجه حضار را به شنیدن یک خبر فوری از مانیتور بزرگی که در پیش رویش قرار داشت جلب کند. کانال 2 اسرائیل اعلام کرد که ایران همین حالا از توافق هسته‌ای با دنیا خارج شده و به زودی بازرسان را اخراج خواهد کرد.»

بلومبرگ نوشته بعد از پخش این خبر سردرگمی آمیخته با سکوت بر جلسه حکمفرما شده و حاضران که اکثر آنها مقام‌های فعلی و سابق از کشورهایی نظیر فرانسه، آمریکا و روسیه بودند، گوشی‌هایشان را درآورده و برای تأیید این خبر یا دریافت جزئیات بیشتر از آن با دیگران تماس گرفتند.

25 دقیقه طول کشید تا همه متوجه شوند که این خبر دروغ بوده و سازمان‌دهندگان همایش از این موضوع باخبر بوده‌اند. 

برگزار کنندگان این همایش در تل‌آویو که با کمک مالی سفارت آمریکا و کمپانی لاکهید مارتین برگزار شده گفته هدف از پخش این خبر، یک تمرین فکری سرگرم‌کننده بوده است. 

بلومبرگ نوشته اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مسئولیت راستی‌آزمایی اجرای تعهدات ایران در برجام را بر عهده دارد از این مسئله خشنود نشده است.

دو مقام حاضر در نشست تل‌آویو گفته‌اند «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقداماتی که با هدف اخلال در فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی انجام می‌شوند انتقاد کرد. آمانو بدون اسم بردن از رژیم صهیونیستی و آمریکا مشخص کرد که این دو رژیم دلیل خشم او هستند. 

آمانو در سخنانی از او که روی وب‌سایت آژانس قرار گرفته گفت: «استقلال آژانس را نباید تضعیف کرد. تلاش برای اثرگذاری نامحسوس روی وظایف راستی‌آزمایی آژانس یا اعمال فشار بر آن بسیار مضر و غیرسازنده هستند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.