افشین رحیمی گفت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در همه شاخص‌های مهارت آموزی، استان بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

رشد ۱۰ برابری شاخص‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان پس از انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در خصوص توانمندسازی افراد جامعه در راستای ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: اگرچه این گونه از فعالیت ها در سال های پیش از انقلاب شکوهمند ملت ایران نیز جریان داشته است بااین حال در سال های پس از انقلاب با رشد چشمگیر آموزش های مهارتی در حوزه های مختلف روبه رو بوده ایم که نشان از اهتمام حکومت اسلامی به حفظ کرامت های انسانی با ایجاد روحیه کار و نشاط اجتماعی دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۴ مرکز آموزشی قبل از انقلاب در استان افزود: این تعداد مرکز طی سال های پربرکت انقلاب به ۴۸ مرکز رسیده است که رشد ۱۲ برابری این مراکز نشان از توجه به مساله مهارت آموزی دارد که نتیجه آن هموار نمودن مسیر اشتغال جوانان و اقشار مختلف جامعه است.

رحیمی ادامه داد: مراکز سال های قبل از انقلاب  تنها در ۳۷ کارگاه فعال، به ارائه خدمات آموزشی مشغول بوده اند در حالی که پس از انقلاب ۵۷ این رقم با رشد ۶ برابری به ۲۲۰ کارگاه رسیده است که به ارائه خدمات آموزشی متناسب با نیاز روز بازار کار مشغول هستند.

وی در بخشی دیگر به میزان مشارکت بانوان اشاره اضافه کرد: بانوان پس از انقلاب و حتی در جریان مبازرات مردم علیه حکومت  ستم شاهی نقش بی بدیل خود را به اثبات رسانده اند اما در سال های پیشین این ظرفیت نادیده انگاشته شده بود به طوری که تنها ۱۶ نفر از کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان را زنان تشکیل می دادند حال آنکه این رقم در سال های پس از انقلاب به ۱۸۰ نفر رسیده و با رشد ۱۰ برابری بخشی از پتانسیل اجتماعی بانوان را به عرصه ظهور رساند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۱۰ مرکز آموزش دولتی و ۶۰۷ آموزشگاه آزاد  به طور خاص و ویژه به توانمندسازی بانوان مشغول هستند اما این رقم در سال های ماقبل سال ۵۷، در حوزه مراکز دولتی صفر و در حوزه آموزشگاه های آزاد ۴۹ بوده است که این نشان از نادیده گرفتن ۵۰ درصد از جمعیت استان دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی از رشد ۱۰ برابری ظرفیت اسمی مراکز آموزشی استان طی ۴۰ سال عمر انقلاب خبرداد و گفت: در حال حاضر ظرفیت اسمی مراکز آموزشی استان ۱۰ میلیون نفر ساعت است اما این عدد در سال های قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تنها ۱ میلیون نفر ساعت بوده است.

رحیمی یکی دیگر از دستاوردهای حوزه مهارت آموزی در سال های پس از انقلاب را که در سال های  اخیر محقق شده و به بار نشسته است، استفاده از ظرفیت خیرین و واقفین  برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای عنوان و اضافه کرد:  توسط خیرین ۱۷ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنای احداثی در اختیار آموزش فنی و حرفه ای استان قرار گرفته که هم اکنون با کاربرد آموزشی مورد استفاده می باشد و از سوی واقفین نیز ۳ هزار و ۳۴۰ متر مربع زمین  به آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی اهدا شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.