نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خود باوری و مشارکت سیاسی مردم در تصمیمات کشور مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته می باشد.

مهمترین دستاورد انقلاب مردمی بودن آن است/دشمنان به دنبال ضعیف جلوه دادن نقاط قوت نظام هستند

حمید بنایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: خدمات نظام جمهوری اسلامی در جهت خدمت به مردم با گذشته قابل مقایسه نیست و علی رغم محدودیت‌های بسیاری از جمله هشت سال جنگ و قریب به۴۰ سال تحریم و فشارهای سیاسی و اقتصادی  ، اما باز هم دستاوردهای خوبی در این چهار دهه بدست امده است و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی وسیاسی شاخص های  توسعه‌ ای خوبی در شهرها و روستاها و مناطق محرومی که در قرن‌های گذشته کم برخوردار بودند ایجاد شده است . اگرچه بعد از پیروزی انقلاب،  دشمن با تمام توان تلاش کرد تا اجازه ندهد دستاوردهای خدماتی، فرهنگی و سیاسی شامل حال مردم شود و  دشمنان در این زمینه بسیار جدی کار کردند .

وی تصریح کرد:  اما دستاورد اصلی انقلاب ، استقلال نظام جمهوری اسلامی  و مردمی بودن آن است که مجموعه ارکان نظام، دولت و مجلس را انتخاب می‌کنند ،مردمی که قبل از انقلا ب در انزوا بوده و هیچ‌گونه اعتماد به نفسی نداشتند و برای آنها تعیین تکلیف می‌شد بعد از انقلاب با رشد روحیه خودباوری  به خود اتکا کرده و در مسیری حرکت کردند که امروز نتایج آن دستاوردها ، رسیدن به شاخص‌های توسعه می باشد. بازیابی هویت و اینکه این حکومت بر اساس مشارکت مردم عینیت پیدا کرده و مردم با آراء خود می‌توانند در مدیریت کشور نقش داشته باشند همگی از دستاورهای انقلاب اسلامی است. به طور میانگین بعد از انقلاب، سالی یک بار انتخابات برگزار می‌شود که باعث رشد سیاسی مردم می‌شود و می‌توانند تاثیر رای خود را در فرایند مدیریت کشور احساس کنند، این دستاورد کمی نیست.

بنایی ادامه داد: اکنون تقریبا کمتر روستایی وجود دارد  که از زیرساخت‌های برق وآب و گاز استفاده نکند و یا جاده نداشته باشد،  در حوزه فناوری، هسته‌ای، نظامی، توسعه صنعتی، توسعه کشاورزی، توزیع عادلانه خدمات در سطح کشور به ویژه مناطق محروم، روستایی و کمتر توسعه یافته پیشرفت‌های بسیاری انجام شده است و بعد از انقلاب در هیچ حوزه‌ای توقف صورت نگرفته است  بلکه قطار انقلاب همیشه در حال توسعه و پیشرفت بوده است  علی رغم  تهدیدات بسیاری که در این ۴۰ سال، انقلاب را تحت فشار قرار داده است.  از طرفی فضای مطبوعاتی دوران قبل از انقلاب با بعد از انقلاب و  فضاهایی که در رسانه‌های ایران وجود دارد و توسعه‌هایی که در آنها ایجاد شده است هرگز قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست  وامروز مردم در جریان تمام اخبار و اطلاعات کشور قرار می گیرند.
نماینده گناباد و بجستان با بیان اینکه تبلیغات دشمن علیه ایران بسیار قوی است و سعی می‌کنند تا نقاط قوت را به عنوان نقاط ضعف جلوه دهند، افزود: در تمام حوزه‌ها به خودکفایی رسیده ایم  اما دشمنان به دنبال ضعیف جلوه دادن این نقاط قوت هستند.
وی با بیان اینکه در حوزه توجه به زنان در کشورو به دست گرفتن امور اجرایی رشد چشمگیری در طول این چهار دهه صورت گرفته است،ادامه داد:  شرایط علمی آموزشی کشور در این ۴۰ سال  کاملا تغییر کرده است که جایگاه اول منطقه در علم و دانش نشان از این پیشرفت و تغییر دارد . طی این ۴۰ سال حرکت علمی ایران یک حرکت فزاینده‌ای بود به گونه‌ای که در سطوح مختلف ایران جزو  رتبه های برتر می باشد  و حتی موفق به اختراع دستگاه ها و تجهیزات مختلف نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.