خوزستان- ناصر سودانی با تاکید بر این که تصمیم داریم اهواز را به قطب علمی زبان شناسی تبدیل کنیم، گفت: به دلیل اهمیت آموزش دانشجویان تعداد اساتید هیات علمی بعضی رشته ها در دانشگاه امیر المومنین بیشتر از دانشجویان است.

اهواز را به قطب علمی زبان شناسی تبدیل می‌کنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیر المومنین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  و دهمین سال تاسیس این دانشگاه برگزار شد، گفت: در حال انجام دو اقدام بزرگ برای معرفی دانشگاه امیر المومنین هستیم که همایش بین المللی به عنوان سومین بررسی گویش ها و زبانها که فراخوان آن به سراسر جهان انجام و با استقبال بی نظیری روبرو شد اولین اقدام انجام شده بود.

سودانی از ارسال ۵۵۰ مقاله برای این همایش خبر داد و اذعان کرد: از این تعداد ۳۰۰ مقاله آن مربوط به خارج از کشور است،  ۲۵ کشور شرکت داشته اند و ما سعی کردیم در کنار همایش، بومی گردی برای معرفی اهواز و خوزستان به صورت زندگی ۲۴ ساعته با مردم داشته باشیم تا شناخت خوبی با مردم و ادیان مختلف ایران پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه هزینه ای در این راه متحمل نشده، افزود: این هزینه ها توسط میهمانان همایش پرداخت شده و نماینده ها ۵۰۰ تا هزار دلار هزینه کردند تا بتوانند در این همایش حضور داشته باشند.

سودانی دومین حرکت دانشگاه برای معرفی بهتر آن را دعوت خواند و با اشاره به اینکه این دانشگاه با داشتن دکترا در دو رشته فقه و مبانی حقوق ۱۰ نفر فارغ التحصیل دارد، خاطر نشان کرد: در کارشناسی ارشد ۲۵۲ نفر فارغ التحصیل،  برای کارشناسی در ۷ رشته ۱۰ نفر فارغ التحصیل شده اند.

وی ادامه داد: پیشنهاد مدعوین خارجی این بود که در صورت اجرای همایش دیگر نرم افزار و کتاب در مورد معرفی کشور، آداب و رسوم منتشر کنیم هرچند مقالات را پایگاه  با همراهی ۱۰ دانشگاه برتر کشور بررسی کرده ایم و از دیگر دلایل استقبال از همایش نیز  تبلیغات ۸ ماهه ان بود.

رئیس دانشگاه امیر المومنین با تاکید بر این که تصمیم داریم اهواز را به قطب علمی زبان شناسی تبدیل کنیم، درباره دستاوردهای علمی این همایش، گفت: با توجه به اینکه کل شرکت کنندگان استاد بودند، می توانیم از راهکارهای تسلط بر گویش، اصل زبان و تاریخچه زبانها و تجربیات دیگر کشور ها استفاده کنیم، ضمن اینکه همایش ها در رتبه بندی دانشگاه و جذب دانشجو نیز موثر است.  

سودانی تصریح کرد: دانشگاه در جهت ولایت و به صورت درون مذهبی  ۵ همایش برگزار کرده بود و در این همایش جدید سعی کردیم دیگر ادیان الهی را نیز دعوت داشته باشیم.

وی با اشاره به این مهم که متاسفانه وزارت علوم با دانشگاه های غیردولتی همکاری خوبی ندارد و با افزایش رشته ها براحتی موافقت نمی کند، گفت: درخواست مرکزهایی در شوشتر و دزفول و منطقه اروند داشته ایم اما فقط در شوش موفق به شروع کار شده و برای پذیرش دانشجوی عراقی از مهر ۹۸  در اروند نیز در تلاش هستیم.

قائم مقام دانشگاه امیر المومنین با بیان اینکه در سطح کشور ۲۵ دانشگاه با نام حوزوی در رشته های الهیات و معارف داریم، بیان کرد: قریب ۷۰ درصد دانشجویان ما طلبه حوزه علمیه هستند، کل دانشجویان دانشگاه امیر المومنین در طول ده سال،   ۹۷۷ نفر است و این میزان با احتساب دو سال اول بدون دانشجو است که از این تعداد  ۵۸۴ نفر فارغ التحصیل شده اند.  

سودانی افزود: دکترای دانشگاه به امضای وزارت علوم و ارشد به تایید دانشگاه مادر «چمران» می رسد.

وی تعداد اعضای هیات علمی  دانشگاه را ۲۴۹ نفر عنوان کرد که به گفته وی، ۷۴ نفر در این ترم در حال تدریس و ۴۵ نفر عضو هیات علمی و ۲۵ نفر دانشجوی هستند و این به دلیل اهمیت آموزش دانشجویان دانشگاه است؛ لازم به ذکر است که ۲۹ مقاله اساتید این دانشگاه، در دانشگاه های خارج از کشور چون قطر، اردن، اندونزی  و عراق ارائه شده و جوایز برتر نیز دریافت کرده است.

سودانی در پایان جلسه در پاسخ به اینکه برای اداره این داشنگاه آیا بودجه ای از دولت دریافت می کنید یا خیر؟ گفت: ساختمان دانشگاه در زمان دولت دهم واگذار شد اما دولت دوازدهم تا به حال مساعدتی نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.