فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حسن روحانی صبح دوشنبه با حضور در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس ، فاز سوم تولید بنزین این پالایشگاه که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا احداث شده است را مورد بهره برداری قرار داد.

در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس سقف تولید بنزین در فاز دوم ۲۴ میلیون لیتر در روز بود که در فاز سوم به ۴۵ میلیون لیتر و گازوئیل و نفت سفید نیز به ۱۲ میلیون لیتر در روز و گازوئیل و نفت سفید نیز به ۱۲ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

تکمیل فاز ۳ پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس حدود ۶۰ میلیون یورو هزینه داشت، درمجموع پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس ۱۹ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان هزینه داشته است.

عملیات اجرایی فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در نیمه‌ دوم سال ۱۳۸۶ و با میزان سرمایه‌گذاری ثابت  ۱۹۲۷۱۸۵۰۰ میلیون ریال کلید خورد. این فاز کاملاً به دست نیروهای متخصص داخلی ساخته و راه‌اندازی می‌شود و زمینه‌ی اشتغال مستقیم ۳۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز شامل ۳ واحد فرایندی است. بر اساس طراحی ابتدایی، تولید بنزین یورو ۵ این فاز ۱۲ میلیون لیتر در روز خواهد بود که این ظرفیت تا ۱۵ میلیون در روز قابل‌افزایش است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.