قزوین_ علیرضا آوایی با بیان اینکه همه تکلیف داریم خدمتگزار مردم باشیم، گفت: وحدت و همدلی گره گشای مشکلات کشور است.

وحدت و همدلی گره گشای مشکلات کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا آوایی وزیر دادگستری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز ما مدیر شده ایم و بیانگر شایستگی ما نیست بلکه لطفی شامل حال برخی شده و به پستی رسیده ایم و امانتدار هستیم.

وی افزود: فکر نکنیم ما بهترین بودیم نه اینگونه نیست  و افراد شایسته تر از ما هستند که تقدیر برای آنها نبوده به موقعیت های اجتماعی بالاتر برسند.

وزیر دادگستری یادآور شد: یاد این نعمت و یاد سنگینی مسئولیت و رسالت ما را حمایت می کند تا محفوظ بمانیم البته این امانت، اقتضائاتی نظیر صداقت، کاردانی، سخت کوشی، احترام و محبت به مردم، تواضع نسبت به آنها، دلسوزی نسبت به مردم و از آبروی خود مایه گذاشتن برای کمک به حل مشکلات کشور دارد که باید مورد توجه قر ار دهیم.

آوایی مطرح کرد: امانت داری نیازمند صداقت، تواضع، دلسوزی، تلاش بیشتر، عزم راسخ برای حل مشکلات مردم است و همه تکلیف داریم خدمتگزار مردم باشیم؛  یکی از مواردی که زکات شامل آن می شود، آبرو است که آن را باید برای بندگان خدا هزینه کرد، از همین رو اگر مشاهده کردید فردی زمین خورده و برای او از آبروی خود مایه گذاشتید به این آبرو اضافه می شود ولی اگر از این آبرو برای حفظ موقعیت شخصی هزینه کردید، از این آبرو کم می شود.

وی به اهمیت تکریم ارباب رجوع پرداخت و تصریح کرد: افرادی به ما مراجعه می کنند که خداوند حل مشکلات اینها را به دست ما داده است و در بین اینها اولیا خدا هم وجود دارند که گمنام هستند و خدمت به این افراد اثر وضعی دارد که در زندگی مشاهده خواهیم کرد؛ زمان خدمت سریع می گذرد و انسان با وجدانش می ماند و اگر کوتاهی یا خیانت کرده باشیم و نقصی داشته باشیم به رسالت و کارمان آسیب خواهد زد.

وزیر دادگستری مطرح کرد: داشتن شخصیتی جامع برای مدیران امری مهم و ضروری است و افرادی که مسئولیتی دارند باید شخصیتی جامع پیدا کنند، برای مثال مدیرانی داریم که پاک دست هستند، ولی نسبت به مشکلات حساسیتی ندارند که این افراد به طور معمول کم توفیق هستند.

آوایی خاطرنشان کرد: برخی مدیران کاردان هستند اما دلسوز نیستند که این مدیران معمولا ناموفق هستند؛ مدیران دیگری هستند که عالم و دست پاک اند اما فارغ از فروتنی با مردم هستند و چنین مدیرانی مقبولیت ندارند؛ مدیرانی داریم که قائل به مشورت نیستند و این مدیران معمولا زمین خورده اند و خود را فارغ از مشورت دیده اند ولی افرادی زحمت کش هستند که این افراد به طور معمول زمین می خورند.

وی تشریح کرد: باید باور کنیم که شرایط کشور شرایط خاص و استثنایی است و باید دو کار خاص و استثنایی را انجام دهیم؛ در مرحله نخست باید وحدت بیش از همیشه باشد و اگر در کشور دست همدیگر را گرفتیم در این سختی ها نخواهیم ماند؛  نکته دیگر اینکه با توجه به شرایط خاص، تلاش خاص هم نیاز است و باید زندگی خود را بدون منتی بر مردم، وقف کار کنیم.

وزیر دادگستری عنوان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که ۱۵۰ یا ۲۰۰ خانوار وجود دارد که پنج شهید داده اند و این خانواده ها نمی توانند دعواهای ما را تحمل کنند و دل شان بسیار شکسته می شود و ممکن است ما را نفرین کنند.

آوایی مطرح کرد: بیشتر شکایات مردم از قضات به علت نحوه برخورد آنها بوده و بدنه این حکومت منشا قضاوت مردم درباره کلیت نظام است، آنها که با مردم ارتباط دارند، می توانند این حکومت را طولانی تر کرده و یا اینکه همه ما را نابود کنند.

وی یادآور شد: نحوه سلوک ما با مردم آستانه تحمل آنها را می تواند افزایش دهد یا پایین ببرد و نیاز داریم که به خاطر موقعیت های اجتماعی گرفتار نشویم.

وزیر دادگستری در خصوص رسیدگی به پرونده هفت سنگان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم برای پیگیری صدور یک حکم دقیق و عادلانه داشته باشیم. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.