مسئول پروژه شهر هوشمند گفت: یکی از برنامه‌های ما، ایجاد شهرداری الکترونیک به‌صورت آزمایشی در یکی از شهرداری‌های منطقه سطح شهر است تا شهروندان برای انجام کارهای خود از حضور در شهرداری منطقه بی‌نیاز باشند.

راه‌اندازی آزمایشی "شهرداری الکترونیک" در یکی از مناطق مشهد
به گزارش قدس آنلاین، سیدرحمان میرزاییان امروز در تور خبری «ویژه معرفی فعالیت‌ها و اقدامات» معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌داری انسانی شهر مشهد که در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از زیرمجموعه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌ انسانی می‌توان به اداره همکاری‌هایی بین‌الملل، پروژه سامان‌دهی شبکه خدمات کسب و کار شهری، پروژه شهروند هوشمند و... اشاره کرد، درواقع این معاونت پروژه‌های متعددی را در دست دارد تا تسهیلگری لازم را برای شهروندان ایجاد کند. یکی از برنامه‌های ما، ایجاد شهرداری الکترونیک به‌صورت آزمایشی در یکی از شهرداری‌های منطقه سطح شهر است تا شهروندان از حضور در شهرداری منطقه بی‌نیاز باشند. ‌
 وی افزود: از دیگر اقداماتی که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌ انسانی در طی یک سال گذشته انجام و به تصویب رسانده؛ برنامه عملیاتی شهرداری مشهد است. از سویی دیگر مجموعه‌ مدیریت پژوهش آمار یکی از مجموعه‌های پرکار در طول یک سال گذشته بوده که جزو پروژه‌های راهبردی است. در این مجموعه فعالیت‌هایی چون راه‌اندازی گروهی با نام شهر خلاق صورت گرفته، همچنین برای نخستین‌بار مرکز نوآوری شهری در طول یک سال گذشته افتتاح شده است.
میرزاییان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی می‌توان به ایجاد دفتر ارتباط میان دانشگاه‌ها و شهرداری اشاره کرد. این مجموعه در سه دانشگاه سطح شهر، دارای دفتر است تا با حوزه دانشگاهی ارتباطی ویژه‌ داشته باشیم. درواقع دفاتر ارتباطی ما در دانشکده اقتصادی و علوم اداری دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد وجود دارد. ما در این دانشگاه‌ها حضور داریم تا بتوانیم با دانشجویان و اساتید ارتباط مفید برقرار کنیم و از ایده‌های آن‌ها در راه‌اندازی و حمایت از استارتاپ‌ها استفاده کنیم. درواقع از دغدغه‌های مدیریت فاوا حمایت از استارتاپ‌ها است تا بتوانیم در جهت اقتصاد شهری فعالیت‌های مناسبی انجام دهیم.
مسئول پروژه شهر هوشمند با اشاره به اقدامات این مجموعه در طول سال ۱۳۹۷ بیان کرد: ازجمله مهمترین اقداماتی که در طی سال ۱۳۹۷ در مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی انجام شده مواردی چون تدوین و تصویب سازمان ساختاری شهرداری پس از ۱۰ سال بود. همچنین تدوین و تصویب برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ یکی دیگر از اقدامات ما در طول سال ۹۷ بوده که افق دید این برنامه تا سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده، از جمله اقدامات دیگر می‌توان به برگزاری هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند توسط سازمان فاوا، برگزاری سه دوره هفته‌های خلاقیت، شروع پروژه ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کار شهری و... اشاره داشت.
میرزاییان با بیان اینکه «برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه حاشیه شهر برنامه‌ریزی برعهده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی است» گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه آغاز شده، نزدیک به ۱۲۵ پروژه را برای سال‌های ۹۷ تا ۹۸ برنامه‌ریزی کردیم. درواقع بحث‌های مطالعاتی در حوزه حاشیه شهر توسط بخش پژوهشی انجام شده محلات و روستاهای حاشیه‌ای شهر مشهد بررسی و شناسایی شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.